معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان گفت: جشنواره چلچراغ با هدف برجسته ‌سازی دستاوردهای انقلاب اسلامی، تکریم مفاخر این شهرستان و نمایش آثار هنری هنرمندان انقلابی برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 18 February 2019

رقیه کرمانیان  هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ ورزش، توسعه و معرفی ورزشهای بومی و محلی، ترویج ورزش خانواده، تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء سطح نشاط خانواده ها، پیشگیری از اعتیاد و مصرف دخانیات دانست .
وی از دیگر اهداف جشنواره چلچراغ را آموزش مهارت های زندگی، ارتقاء سطح سلامت زنان و خانواده، معرفی، حفظ و احیای فرهنگ های محلی، ترویج فرهنگ دینی، ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، معرفی و حمایت از صنایع دستی و تولیدات خانگی، فرهنگ سازی عمومی در حوزه گردشگری، آموزش مردم در زمینه پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت، ترویج فرهنگ تغذیه سالم و کمک به ارتقاء سطح کیفی فعالیت تشکل های مردم نهاد در محل بافت تاریخی اردکان برگزار شد، عنوان کرد.
معاون فرماندار اردکان اظهار داشت:‌ این جشنواره به همت فرمانداری اردکان و با همکاری شهرداری، اداره ورزش و جوانان، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره کتابخانه‌های عمومی، اداره آموزش و پرورش، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و امور گردشگری، و با حضور عموم مردم شریف اردکان برگزار شد .
کرمانیان تصریح کرد:‌ نمایشگاه 40 عکس از استاد کلاهدوزان (عکس های دیده نشده برای نخستین بار)، نمایشگاه 40 اثر خوشنویسی یادبود استاد ابومحمدی، مسابقات کتابخوانی و اوریگامی، غرفه کودک و سرگرمی، مسابقات ورزشی، غربال گری ساختار قامتی، خانواده آماده در مخاطرات، تست پایش سلامت، مشاوره خانوادگی، کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و غرفه صنایع دستی و تولیدات خانگی از جمله غرفه هایی بودند که در این جشنواره برای استفاده عموم مردم برپا شدند.
وی گفت:‌ در حاشیه جشنواره، محفل خوانش نمایشنامه، شب شعر، جشن چلچراغ و گردش در بافت تاریخی اردکان برنامه هایی بودند که در طول این سه شب برگزار گردید که با استقبال بسیار خوب مردم شریف اردکاان روبه رو شد.
در پایان این آیین ،‌ از ادارات اجرا کننده جشنواره تقدیر و به 40 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی و 7 خانواده برتر در بخش خانوادگی جشنواره جوایزی اهدا گشت.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار