رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: شورای شهر یزد خواستار خواهرخواندگی «یزد» و «کلمبو» سریلانکا است.
کد خبر: ۷۱۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷ 18 February 2019

سیدحسین آزادی در دیدار سفیر سریلانکا با اعضای شواری شهر یزد اظهار داشت: یزد در تجارت، معدن زبانزد است ولی به دلیل ثبت جهانی و همچنین معرفی به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان، بحث رونق گردشگری این شهر بیش از پیش مورد توجه است.

وی ادامه داد: این استان در حوزه علمی و آموزشی هم پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده و یزد به مدت 25 سال متوالی رتبه نخست کشور در کنکور را به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه جمعیت شهرستان یزد بالغ بر 650 هزار نفر است عنوان کرد: شورای شهر یزد در نظر دارد که روابط خودش را با جهان بیش از پیش افزایش دهد.

آزادی عنوان کرد: با توجه به پتانسیل‌های شهر یزد، بحث خواهرخواندگی با سریلانکا را مطرح کردیم و کلمبو را با توجه به مشارکت‌هایی که در حوزه‌های مختلف می‌توان بین یزد و این شهر دید برای این منظور معرفی کردیم.

سعید شعبان مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه یزد هم در این جلسه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های گردشگری یزد باید به صورت کامل مورد استفاده قرار گیرد اظهار داشت:تفاهم خواهر خواندگی برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اقدامات گسترده‌ای در این حوزه انجام شده است.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه یزد با اشاره به خواهرخواندگی‌های صورت گرفته یزد با دیگر شهرهای جهان گفت: بحث خواهر خواندگی می‌تواند نسبت به ارتباط بیشتر بین کشورها نقش آفرین باشد.

شعبان به پیشنهاد صورت گرفته از سوی شورای شهر یزد برای خواهرخواندگی یزد و کلمبو اشاره کرد و گفت: در خواست ما از سفارت سریلانکا در ایران این است که نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در وزارت خارجه هم هر گونه کاری که در انعقاد این تفاهم‌نامه لازم باشد پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم شاهد تحقق این موضوع مهم در استان و سریلانکا باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار