وزیر صنعت معدن و تجارت به منظور بازدید از صنایع جوار معدنی بافق به این شهرستان سفر می کند.
کد خبر: ۷۱۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 14 February 2019

رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت به منظور بازدید از معدن چغارت سنگ آهن، کارخانه در حال احداث پنج میلیون تنی سه چاهون، پروژه‌های در دست اقدام و مجتمع معدنی فولاد به شهرستان بافق سفر می کند.

معدن چغارت در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی شهر بافق و در ۱۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر بهاباد و در حاشیه کویر قرار دارد که این معدن دارای ذخیره ۱۷۷٫۲ میلیون تنی شامل ۱۰۷ میلیون تن B.F و ۷۰٫۲ میلیون تن سنگ آهن پر فسفر و کم عیار است.

مجتمع گندله سازی بافق برای تولید پنج میلیون تن گندله قابل مصرف در صنایع تولید آهن به روش احیاء مستقیم میدرکس و با در نظر گرفتن ۳۰۰ روز کاری به منظور تامین خوراک اولیه فرایند احیا در نظر گرفته شده است.

این کارخانه در مجاورت معدن سنگ آهن چغارت، واقع در ۱۳ کیلومتری شمال شهرستان بافق می‌باشد.

طرح فولاد بافق، یکی از پروژه‌های عظیم فولادی کشور بوده که در راستای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار گردید.

از مزیت‌های عمده این طرح، مجاورت با معدن سنگ آهن مرکزی ایران و چغارت است که بهشت معادن ایران لقب گرفته است.

همچنین باتوجه به اینکه شهرستان بافق در مرکز جغرافیایی کشور واقع شده، دسترسی آسان به تمام نقاط کشور و همچنین همجواری با جاده ترانزیت و شبکه ریلی، شرایط ویژه‌ای را برای این طرح فراهم کرده است.

سیاست کلی این مجموعه، تکمیل زنجیره تولید فولاد و حضور مؤثر در صنایع بالا دستی و پایین دستی بوده و در فاز اول پروژه اقدام به ایجاد پنج کارخانه اصلی نموده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار