امام‌جمعه ابرکوه گفت: تماشای ورزش باستانی هنر نیست، بلکه رویش این ورزش سالم و جذب جوانان به این سمت به جای پرسه زنی، اهمیت دارد و یک هنر بزرگ محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۱۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 14 February 2019

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در حاشیه مراسم افتتاحیه دفتر هیئت پهلوانی، از عدم توسعه ورزش زورخانه‌ای در ابرکوه گلایه کرد.

حجت‌الاسلام حسینی در این مراسم که با حضور محمدکاظمی نسب فرماندار، عباس مهری سرپرست بخشداری مرکزی و سایر مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۱۰ سال قبل به هیئت پهلوانی شهرستان توصیه کردم که در توسعه فضای ورزش باستانی تلاش کنند تا زمینه رشد و رویش این مراسم که ورزشی ارزشی است فراهم شود.

حسینی اذعان کرد: در همین راستا شاهد پیشرفت‌های بسیاری در بخش بهمن بوده‌ایم که تعداد زورخانه‌های آن از یک به 5 زورخانه فعال افزایش یافت و جوانان و نوجوانان بسیاری را به خود جذب کرده است. ضمن اینکه دو مرکز دیگر نیز در حال احداث است؛ اما در بخش مرکزی چنین اقدامی صورت نگرفته است.

وی ضمن تقدیر از پیشکسوتان ورزش باستانی، ادامه داد: تماشای کار زیبا و هنرمندانه ضراب، مرشد و میاندار هنر نیست، بلکه رویش در ورزش باستانی که نوجوانان و جوانان به جای اتلاف وقت و پرسه زنی در اطراف، به این مسیر که جلوه سالم از ورزش است روی آورند، هنر محسوب می‌شود.

امام‌جمعه ابرکوه، خاطرنشان کرد: در تمام مراسم‌ها و جشن‌های عمومی سطح شهرستان باید از هنرمندان ورزش باستانی با لحن زیبا و پیام‌دار مرشد در شعرخوانی و ضرب‌گیری بهره‌گیری شود.

گفتنی است در خاتمه این مراسم فرماندار و سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری در بحث کمک به توسعه ورزش باستانی و ایجاد فضای مناسب در شهر و روستاها اعلام کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار