مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه متوسط اهدای خون در استان یزد بسیار بالاتر از متوسط کشوری است، گفت: امکان اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس در یزد فراهم است.
کد خبر: ۷۱۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲ 14 February 2019

نقی تقوایی در بازدید معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) از سازمان انتقال خون استان یزد با اشاره بهارائه محصولات نوین انتقال خون و میزان سلامت خون در یزد اظهار داشت: اهداکنندگان سرمایه‌های انتقال خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: مردم دارالعباده استقبال خوبی از اهدای خون دارند به نحوی متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر 27 نفر است در حالی که در استان یزد 37 در هر هزار نفر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه‌های جدید و با بهره گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا در این اداره کل گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می‌توانند اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

تقوائی با اشاره به اینکه استان یزد به یکی از قطب‌های درمان کشور تبدیل شده در ارتباط با وضعیت اهدای خون در استان یزد خاطرنشان کرد: حدود 40 درصد از اشغال تخت‌های مراکز درمانی استان مربوط به هموطنانی است که از استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد تصریح کرد: با وجود این حجم بیمار غیربومی در یزد، در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون دراستان در وضعیت مناسبی قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی گاهی مواقع استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند پاسخگوی آنها نیز هستیم.

نوری شادکام پس از اهدای خون از مدیرکل و پرسنل انتقال خون که در راستای نجات جان بیماران قدم بر می‌دارند تقدیر و تشکر نمود و ضمن بازدید از بخش‌های اهداکنندگان، فرآورده، پخش خون، آزمایشگاه و کنترل کیفی با نحوه تهیه خون و فرآورده‌های خونی از نزدیک آشنا شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار