معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: فضای مجازی از استحکام خانواده کاسته و تزلزل نهاد خانوده را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۷۱۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 14 February 2019

محمدحسین رحیمی‌زاده در راستای اجرای طرح ‌"‌40 مسجد 40 قاضی"‌ اظهار داشت: مسجد از قدیم‌الایام محور مباحث اجتماعی و عمومی مردم بوده ‌و اکنون نیز باید به نقطه ثقل جلب مشارکت مردم در رسالت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی شود.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های مردم با طرح در اجتماعات مردمی مسجد، حل و فصل می‌شد و کارگزاران مساجد به عنوان معتمدین محلات، نقش اساسی در ساماندهی مشکلات محلات داشتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در ارتباط با پنج عامل اول اختلافات خانوادگی ارجاع شده به مراکز مشاوره گفت: علاوه بر اعتیاد، آسیب‌های فضای مجازی، خیانت، دخالت اطرافیان نیز جزء پنج عامل اول است که باید این گونه مشکلات و فرهنگ‌های غلط از پایگاه‌های اجتماعی مردمی همچون مسجد تبیین و تشریح و توسط روحانیون، خطبا و کارشناسان امر از تربیون مسجد به سمع و نظر مردم برسد.

وی تصریح کرد: اگر امروز کارشناسان و مددکاران محاکم خانواده، نقش فضای مجازی را در سست شدن بنیان خانواده، ایجاد جرم و بزه، شکل‌گیری سوء‌ظن و حرکت به سوی خیانت را مطرح می‌کنند باید مردم از این موضوعات و مشکلات آگاه شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد به افزایش جرائمی همچون، سرقت، کلاهبرداری و ... از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت: انجام کلاهبرداری‌های اینترنتی به واسطه فضای مجازی هر روز قربانی می‌گیرد و با سطح تحصیلات و موقعیت اجتماعی مرتبط نیست، چرا که در شگرد اعلام برنده شدن جایزه و کشاندن افراد پای عابر بانک و خالی کردن حساب بانکی آنان، افرادی با تحصیلات بالا هم به سادگی فریب چرب زبانی افراد شیاد و کلاهبردار را خورده‌اند.

وی نسبت به استفاده از عکس‌های شخصی در پروفایل و ارائه اطلاعات خصوصی در مظان دید عمومی هشدار داد و افزود: بارها نسبت به عواقب این گونه کارها که موجب سوءاستفاده می‌گردد، هشدار داده شده است، اما هنوز دادگستری باید شاهد شکایت‌های این چنینی در ارتباط با سوء استفاده از اطلاعات خصوصی افراد باشد.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی همچون زمان دفاع مقدس، نیازمند عزم و اراده عمومی و مشارکت همگانی هستیم و موضوع پیشگیری از این آسیب‌ها باید با مشارکت مردمی تحقق یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار