پدر شهید احمدی روشن:
پدر شهید «مصطفی احمدی روشن» گفت: هر زمان مدیریت کشور به دست جوانان انقلابی بود، موفق شدیم و هرجایی که مدیریت ضعیف، ناامید و بی‌تحرک داشتیم، کارها متوقف یا منحرف شده است.
کد خبر: ۷۱۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 14 February 2019

«رحیم احمدی روشن» پدر شهید هسته‌ای کشور «مصطفی احمدی روشن» در تجمع نیروهای انقلابی شهر مهردشت، ضمن گرامیداشت 40 سالگی انقلاب، اظهار کرد: ايران در زمان پهلوی در مرحله‌ای قرار گرفته بود که دنیای استکبار بر همه شئونات این مملکت مسلط بود.

اخذ حق توحش مستشاران بیگانه از ایران

احمدی روشن با بیان این که استکبار همه هست و نیست ملت ایران را به تاراج می‌برد، افزود: کسانی که از طرف دولت آمریکا و انگلیس در ایران مستشاری، سلطنت و حکومت می‌کردند، ملت ایران را وحشی خوانده و علاوه بر حقوق، مزایا و حق بدی آب‌وهوا، حق توحش هم می‌گرفتند.

وی ادامه داد: مردم بزرگ، قهرمان و مقاوم ایران چنین توهین‌هایی را تحمل نکرده و اراده کردند تا پهلوی را که لکه ننگ این کشور بود، از دامن پاک کنند. لذا خداوند نیز به حکم آيه «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» ملت ایران را یاری کرد تا دستگاه پوسیده 2500 ساله شاهنشاهی را برچیدند.

پدر شهید هسته‌ای کشور افزود: استقلال ایران برای کسانی که روزی مردم این کشور را زیر چکمه‌های خود له می‌کردند بسیار سنگین بود لذا تلاش کردند به هر طریق ممکن از جمله کودتای نوژه، ماجرای طبس، جنگ 8 ساله، ترور دانشمندان، جنگ‌های نیابتی، تشکیل داعش، تحریم اقتصادی، تهاجم فرهنگی و غیره این انقلاب را متوقف کنند اما هرگز موفق نشدند.

موفقيت در جنگ 8 ساله با مدیریت جوانان انقلاب

احمدی روشن خاطرنشان کرد: جوانان و دانشجویان انقلابی در دانشگاه جهاد و جنگ شروع به درس خواندن کردند و با دست‌خالی در شرایطی که حتی سیم‌خاردار هم نداشتیم، چنان جنگ را مدیریت کردند که حتی یک وجب از خاک کشور هم به دست دشمن نیفتاد و این در حالی بود که پیش‌ از این در هر جنگی قطعه‌ای از خاک ایران جدا شده بود که نمونه آن بحرین است.

وی با بیان این که بعد از جنگ نیز همان جوانان برای ساختن دوباره ایران تلاش کردند، افزود: هرگاه همت‌ها، چمران‌ها، باکری‌ها و امثال آن‌ها مدیریت کردند، پیروزی نصیب ایران شد و در هر برهه‌ای که مدیریت ضعیف، ناامید، غیرانقلابی و بی‌تحرک داشتیم، یا امور متوقف و یا منحرف شده است.

ایران به تهرانی‌مقدم‌ها نیاز دارد

پدر شهید احمدی روشن گفت: یک جوان کم سن و سال مانند مصطفی آن‌چنان بر علم هسته‌ای مشرف است که استکبار جهانی را دور زده و تعداد 14 هزار دستگاه سانترفیوژ نسل یک را قطعه‌قطعه از کشورهای مختلف خریداری و وارد ایران می‌کند، به این امید که روزی این دستگاه‌ها در داخل کشور تولید شود اما عده‌ای با او مخالفت کرده و می‌گویند: این کار شدنی نیست.

وي یادآور شد: این کشور به افرادی همچون حسن تهرانی مقدم نیاز دارد که وقتی بر صنعت موشکی ما مسلط می‌شود، عرصه را بر تمام استکبار تنگ می‌کند. در نهایت موشکی ساخته می‌شود که بعد از طی هزاران کیلومتر، نقطه‌زنی کرده و گروه جهنمی داعش را به درک واصل می‌کند.

تفرقه افكني با خط‌کشی‌های سیاسی

احمدی روشن با تأکید بر عدم جناح‌گرایی و گرایش‌های سیاسی، عنوان كرد: خط‌کشی‌های سیاسی از جمله توطئه‌های دشمن برای جدا کردن مردم از یکدیگر و ایجاد دو دستگی میان آن‌ها است، در حالی ‌که همه موفقیت‌های ایران به خاطر وجود نیروهای انقلابی و اتحاد آنان بوده است لذا مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که همچنان در کنار هم یک مشت گره کرده هستند که در مقابل تمام استکبار ایستاده‌اند.

این پدر شهید یادآور شد: ملت حضور خود را به رخ دنیا کشاندند و به دنیا فهماندند علی‌رغم همه چالش‌ها، مشکلات و عدم مدیریت‌هایی ک اعمال شده است، هنوز هم برای سربلندی ایران باهم متحد هستند لذا امروز مسئولین وظیفه دارند اقتصاد مملکت را بهبود بخشیده، برای جوانان شغل ایجاد کنند، نیروهای ناکارآمد را کنار گذاشته و از پتانسیل جوانان انقلابی در پست‌های مدیریتی استفاده کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار