شهردار بافق گفت: در سال جاری حدود 70 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز شهری اختصاص یافته که تا پایان امسال هزینه می شود.
کد خبر: ۷۱۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 13 February 2019

سید علی نوروززاده  با تبریک آغاز دهه پنحم انقلاب اسلامی افزود: با اقدامات انجام شده و صرف بخش مهمی از اعتبار تخصیصی، فضای سبز شهری از سرانه 4.5 متر به 9.5 متر مربع افزایش یافته و در آینده شاهد توسعه و پیشرفت در این حوزه خواهیم بود.
وی ایجاد بلوار، ساخت پارک، کشت نهال گل و گیاه و درختچه در فضاهای خالی و جدا سازی آب شرب از فضای سبز را از مهمترین عامل افزایش این سرانه برشمرد.
شهردار بافق در ادامه از تاسیس مجتمع تجاری در حاشیه خیابان وحشی بافقی با همکاری بخش خصوصی تا پایان سالجاری خبرداد و گفت: حدود 500 متر پارکینگ برای این مجموعه به صورت مسقف پیش بینی شده و فضای سرپوشیده،خدمات رسانی فوری،40واحد تجاری مجهز و فضای باز ، برخی دیگر از امکانات و تجهیزات این مجتمع است.
وی بر آورد هزینه ساخت باغ ایرانی را نیز با نرخ سال گذشته 230 میلیارد ریال اعلام کرد و با بیان اینکه قرارداد هزینه به یکباره منعقد نخواهد شد تصریح کرد:برای توسعه گردشگری نیاز به فضای مسقف داریم که باغ ایرانی با دارا بودن حمام، سالن نمایش ، کتابخانه، موزه بازارچه ،باغ بانوان و... در گسترش صنعت گردشگری شهرستان بافق موثر است.
نوروززاده همچنین از پرداخت نشدن 2 درصد عوارض فروش توسط بسیاری از معادن منطقه خبرداد و افزود: شهرداری با کسری بودجه مواجه شده و توقع شهر،شهرداری و شورا اسلامی این است که تمام معادن شهرستان به طور کامل و جامع عوارض خود را پرداخت کنند.
وی، مبلغ بدهی شهرداری را متغیر دانست و با بیان اینکه رقم بدهی این نهاد بین 120تا 150 میلیارد ریال است گفت: بیش از 10 میلیارد ریال بابت پرداخت های مستمر ماهیانه نیاز به تامین بودجه دارد که این موضوع به پرداخت عوارض 2 درصد معادن بر می گردد.
شهردار بافق در ادامه گفت: بلوار کشاورز بافق بر اساس استاندارد طراحی و ساخته شده است ولی بخاطر سرعت غیرمجاز در این بلوار و تاخیر در اجرای طرح فاضلاب شهری، مردم حوادث بسیار و تصادفات زیادی در این بلوار شاهد هستند.
نوروززاده همچنین با بیان اینکه بازارچه میوه و تره بار باعث تعدیل قیمت ها شده است خاطر نشان کرد:در حال برنامه ریزی برای دومین بازارچه میوه و تره بار در شهرستان بافق هستیم.
وی به طرح جامع شهری اشاره و بیان کرد: کارفرمای این طرح اداره کل راه و شهرسازی استان یزد است و شهرداری به عنوان نهاد همکار فعالیت می کند.
نوروززاده، جمع در آمد شهرداری بافق را در سال گذشته 330 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در سال جاری با توجه به افزایش قیمت ها درآمد شهرداری کاهش قابل ملاحظه ای دارد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری ها مکلف هستند 40درصد درآمد های خود را صرف هزینه های عمرانی کنند تصریح کرد: شهرداری بافق بالای 80 درصد درآمد را در حوزه عمران شهری هزینه کرده است.
نوروززاده در ادامه به جایگاه سی ان جی اشاره و بیان کرد : به علت استقبال کم شهروندان ، حجم فروش گاز در بافق نسبت به جاهای دیگر کمتر است.
شهردار بافق با بیان اینکه تمام امور مربوط به آماده سازی شهرک ها بر عهده راه و شهرسازی است خاطر نشان کرد:
وجوهی ‌که شهرداری از یک ملک می گیرد کمتر از 10 میلیون ریال بوده اما هزینه های خدماتی چند برابر این مبلغ است.
نوروززاده خاطر نشان کرد: تمام کارکنان پیمانکاری شامل کارکنان فضای سبز،خدمات نظافت شهری و حفاظت فیزیکی شهرداری بافق قبل از پایان سال زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند.
بافق تنها شهر در استان یزد است که آب شرب از فضای سبز در آن جدا سازی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار