جشنواره عشایری و روستایی بازی‌های بومی و محلی در بوستان دهستان فراغه واقع در بخش مرکزی ابرکوه برگزار شد. جشنواره عشایری و روستایی بازی های محلی در ابرکوه برگزار شد
کد خبر: ۷۱۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱ 13 February 2019

سرپرست بخشداری مرکزی ابرکوه گفت: به مناسبت جشن چهل‌سالگی انقلاب و با هدف ایجاد نشاط و احیای ارزش‌های بومی و سنتی، جشنواره با همکاری مردم ، دهیاری و شورای اسلامی روستا برگزار شد.
عباس مهری افزود: در این جشنواره مردم در حالیکه که لباس‌های محلی برتن داشتند، بازی های بومی محلی، چوب بازی همراه با موسیقی محلی (ساز و دهل ) اجرا کردند.
وی خاطرنشان کرد: پخت نان سنتی، تهیه غذاهای سنتی و توزیع آن بین شرکت‌کنندگان و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط عشایر انجام شد که مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت.
همچنین دهیار روستای فراغه به ایرنا گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، مجموعه بوستان روستای فراغه که در زمینی به مساحت 13 هزار مترمربع و با صرف حدود چهار میلیارد ریال هزینه ساخته ‌شد، به بهره‌برداری رسید.
علی خسروی اظهار داشت: این بوستان دارای پارکینگ خودرو ، استراحتگاه مسافران و گردشگران، تندیس میوه های زردآلو، انگور و انار ، آب نما، حوضچه و آبشار دارد.
وی ادامه داد: مجموعه های تفریحی و وسایل بازی کودکان ، 200 متری اسکیت نوجوانان، ایستگاه ورزش بزرگسالان و محل نمایش از دیگر فضاهای پیش بینی و طراجی شده بوستان است.
جمعیت عشایر ابرکوه 2 هزار نفر و شامل 420 خانوار است و از ایلات بختیاری ، خمسه و قشقایی هستند که در پرورش 140 هزار رأس دام سبک در روستاهایی هارونی ، اسفندآباد و فراغِ فعالیت دارند .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار