مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال 27 بهمن تا سوم اسفند ماه با شعار «یزد جهانی شهر کتاب و دانایی» در محل دائمی نمایشگاه های این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۷۱۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 12 February 2019

مجید جوادیان زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در نمایشگاه امسال 750 ناشر در 325 غرفه حضور دارند، افزود: در این نمایشگاه ناشران کتاب های کمک درسی و خارجی شرکت نخواهند کرد.
وی ساعت برگزاری یازدهمین نمایشگاه کتاب را از ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱:۳۰ اعلام و اضافه کرد: در نمایشگاه امسال برای نخستین بار 35 ناشر در قالب یک غرفه آثار مکتوب خود را ارائه می کنند.
وی ادامه داد: در بخش مطبوعت و رسانه های دیجیتال به معرفی نشریان مکتوب، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری پرداخته خواهد شد و برنامه هایاز جمله کافه رسانه، نشست مشترک مدیران استان و مدیران رسانه ها، کارگاه سواد رسانهای و نشست های خاطره گویی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه نمایشگاه نباید به طور صرف محل عرضه کتاب، بلکه مکانی برای نقد و نشست های مختلف با اهالی کتاب و نویسندگان باشد، تصریح کرد: تلاش شده یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال اجتماعی شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با تبیین برنامه های جنبی یازدهمین نمایشگاه کتاب اظهار داشت: تجلیل از فعالان حوزه پایتخت کتاب و روستاها و عشایر دوستدار کتاب، گردهمایی فرهنگی بانوان کتابخوان، رونمایی از کتاب مجموعه قصه های کوتاه به لهجه یزدی، کارگاه آموزشی نویسندگی کتاب کودک، معرفی و بررسی کتابهای علمی و نجوم و قصه گویی مربیان برگزیده جشنواره قصه گویی از جملهای برنامه هاست.
جوادیان زاده با یادآوری فعالیت یکهزار و ۸۰۰ باشگاه کتابخوان در استان یزد افزود: همه شهرستانهای استان نامزد پایتخت کتاب ایران هستند و ۹۱ روستای یزد نیز در طرح روستاهای دوستدار کتاب شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۲۵۶ طرح اجرا و ۱۷۱ طرح قابل اجرا پیش بینی شده است.
همچنین معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت: در یازدهمین نمایشگاه کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال 16 ناشر استانی و 38 ناشر کودک و نوجوان شرکت می کنند.
سیدخلف حوتی نژاد افزود: 11 کتابفروشی استان نیز در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب های خود را با بن های نمایشگاه به علاقه مندان عرضه خواهند کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار