مدیرکل راه آهن منطقه یزد گفت: در راستای فراهم کردن مواد مورد نیاز صنایع کاشی استان و با برگزاری جلسات مدیران کل راه آهن یزد و فارس، نمایندگان معدن خاک نسوز آباده و صنف کاشی و سرامیک، نخستین محموله خاک نسوز از ایستگاه آباده به راه آهن میبد انتقال یافت و تخلیه شد.
کد خبر: ۷۱۴۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ 12 February 2019

سیدمصطفی داوودی اظهار داشت: مصرف کننده خاک نسوز استان، 58 شرکت تولید کاشی و سرامیک شهرستان های میبد و اردکان است که شرکت حمل کننده در وضعیت اولیه فعلی، طرف قرارداد با 12 کارخانه است و ماهانه 112 هزار تن ( روزانه سه هزار و 700 تن ) مواد را از آباده به میبد انتقال می دهد.
وی با بیان اینکه تفاوت هزینه حمل ریلی با جاده حدود 20 درصد به نفع صاحبان بار است، افزود: فراهم کردن امکانات‌ برای حمل محموله های تولیدی استان و انتقال مواد اولیه به منظور تولید ، از مهمترین برنامه‌های این اداره کل است .
مدیرکل راه آهن منطقه یزد اضافه کرد: با اینکه ظرفیت شبکه ریلی منطقه در حال حاضر تقریبا تکمیل است، با اتصال معدن خاک نسوز آباده به ناوگان ریلی با ظرفیت 2 میلیون تن از جمله اولویت‌هایی در حال بررسی برای پروژه های عملیاتی است.
داوودی تصریح کرد : بدون شک تکمیل ، طرح بزرگ دو خطه شدن بافق - زرین شهر ، نیز این نوید را می دهد که بتوانیم پاسخگوی درخواست های تولید کنندگان داخلی و خارجی استان برای بارگیری و تخلیه محموله های گوناگون در نقاط مختلف کشور باشیم.
استان یزد با دارا بودن 58 واحد تولید کاشی و سرامیک و ظرفیت 250 میلیون متر مربع در سال ، رتبه اول تولید این محصول را در کشور در اختیار دارد و معدن خاک نسوز آباده با تولید روزانه حدود 6 هزار تن خاک نسوز، می تواند قسمت زیادی از مواد اولیه کارخانه های کاشی و سرامیک، صنایع نسوز و چینی بهداشتی استان را تامین کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار