نوه شهید محراب آیت الله صدوقی(ره) با اشتباه خواندن قضاوت نابجایی که در قالب نارضایتی از انقلاب بدون در نظر گرفتن مکان و زمان مطرح می‎‎شود، تاکید کرد: چهل سالگی انقلاب را فرصتی مناسب برای اصلاح این نگاه اشتباه به انقلاب با در نظر گرفتن موفقیت‌های این نظام اسلامی است.
کد خبر: ۷۱۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶ 12 February 2019

حجت الاسلام «محمد صدوقی» در مراسم شب ‎‎ نشینی انقلاب که با عنوان مروری بر خاطرات دوران انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با بیان این که انقلاب اسلامی ایران یکی از رویدادهای مهم تاریخ معاصر است، اظهار کرد: این نوع انقلاب با رهبری دینی و مردم به وقوع پیوست و پیروزی در آن بدون خشونت اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اهداف انقلاب در قالب شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، تصریح کرد: این شعار که مهمترین شعار و دربردارنده اهداف عالی انقلاب است، در حالی از موضوع آزادی یاد می‌کند که به دنبال آزادی‌‌های بی قید و بند نیست و آزادی سیاسی، اجتماعی و حکومتی را مد نظر دارد.

یادگار امام جمعه فقید یزد با تاکید بر این که آزادی بدون قید و بند هرگز جزو اهداف انقلاب اسلامی نبوده است، گفت: این نوع آزادی قبل از انقلاب و در دوره رژیم پهلوی نیز وجود داشته و نمی ‎ تواند جزو اهداف انقلاب باشد.

وی جمهوری محوری را از دیگر اهداف عالی انقلاب عنوان و در این رابطه بیان کرد: امام خمینی (ره) در یک سالگی انقلاب، به تدوین قانون اساسی پرداختند و در این دوره شاهد برگزاری سه مرتبه انتخابات در کشور بودیم که این مفهوم، گویای جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است.

این مسئول با اشاره به قضاوت ‎‎ های نابجایی که در قالب نارضایتی از انقلاب مطرح می‎‎شود، تصریح کرد: هر حکومتی دارای قله‌های موفقیت و نارضایتی‌هایی است که قضاوت آن بدون در نظر گرفتن زمان و مکان اقدام بسیار اشتباهی است و انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست ولی توجه به نقاط قوت و موفقیت‌های آن نیز ضروری است چرا که هر نوع قضاوت و ابراز نارضایتی بدون در نظر گرفتن دو عامل زمان و مکان، کاملاً اشتباه است.

وی افزود: در چهل سالگی انقلاب شایسته است که نگاه اشتباه به انقلاب، اصلاح شود و به موفقیت‌های این نظام اسلامی نیز نظر داشت.

نوه شهید محراب آیت الله صدوقی با اشاره به جنگ تحمیلی به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای معاصر پس از انقلاب، تصریح کرد: این جنگ که طولانی‌ترین جنگ تاریخ معاصر محسوب می‌شود، شاید تنها جنگی در کشورمان بوده که پس از پیروزی طی آن حتی ذره‌‌ای از خاک کشور به دشمنان داده نشد.

صدوقی در پایان بر لزوم اصلاح نگاه جامعه به جمهوری اسلامی ایران تاکید و خواستار بررسی و مرور خاطرات انقلابیون و مبارزان انقلابی به عنوان اسناد زنده نظام جمهوری اسلامی شد.

این شب ‎‎ نشینی انقلاب با هدف مرور خاطرات دوران انقلاب اسلامی در یزد با حضور «محمد حسن خورشیدنام»، «غلامحسین دشتی»، «محمد علی وحدتی»، «رضا سلطان ‎‎ زاده»، «محمدرضا کلانتری سرچشمه»، «امیرحسین بنافتی زاده»، حجت الاسلام «سید خلیل نجفی» و حجت الاسلام «محمود کلانتری» از فعالان سیاسی زمان انقلاب برگزار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار