شهردار بافق:
شهردار بافق با اشاره به پيشرفت مطلوب ساخت دریاچه تفریحی تفرجگاه آبشار در اين شهر، گفت: در ساخت این دریاچه و فضاسازی اطراف و جزیره‌های مربوطه حداکثر سازگاری و انطباق با طبیعت منظور شده است.
کد خبر: ۷۱۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 10 February 2019

«سیدعلی نوروززاده» از خاک‌برداری و تسطیح، شفته‌ریزی کف، ساخت دیوارهای سنگی، آرماتوربندی کامل بستر و دیواره، بتن ریزی، شیب بندی و ایجاد تاسیسات به عنوان مهمترین بخش‌هاي عملیات اجرایی طرح دریاچه مصنوعی پارک آبشار بافق خبر داد.

وی با اشاره به هزینه‌کرد بیش از 6.5 میلیارد ریال از محل اعتبارت شهرداری براي اين طرح، تصریح کرد: در ساخت این دریاچه و فضاسازی اطراف و جزیره‌های مربوطه حداکثر سازگاری و انطباق با طبیعت انجام شده است.

وي تکمیل مجموعه آبشار بافق را برای بهره‌مندی شهروندان، تلطیف هوای تفرجگاه و کمک به رونق صنعت گردشگری ذكر كرد و گفت: داشتن شهری زیبا یکی از عوامل جذب گردشگر است چرا كه ایجاد، مراقبت و اهمیت دادن به پارک و فضاهای تفریحی سبب طیب خاطر گردشگران برای اسکان و تفریح آنها می‌شود.

نوروزاده همچنين تلطیف احساساتی که فضای سبز، خصوصاً پارک و بوستان در اذهان مردم ایجاد می‌کنند را در تاثیر مستقیم بر تعامل روحی روانی، راحتی اعصاب و قطع روزمرگی يادآور شد و افزود: تمامی این آثار به شدت در کیفیت زندگی مردم که از اجزای مهم توسعه نشاط و پویایی اجتماعی است، نقش ارزشمندی دارد.

وي در ادامه از اتمام عملیات اجرایی فاز دوم طرح بوستان کوثر بافق و و بهره‌برداري از آن در دهه مبارک فجر خبر داد و تصریح کرد: عملیات اجرای ساخت این بوستان شامل مسیر پیاده روی، دوچرخه سواری، تکمیل فضای سبز و زمین‌های بازی‌های ساحلی، زمین اسکیت، پیاده‌رو سازی پشت ورزشگاه و حاشیه مربوطه، ساخت پارکینگ، تامین روشنایی و ساخت آلاچیق و فضای نشیمن است که هزینه تکمیل مرحله دوم بوستان یاد شده معادل 14 میلیارد ریال است.

وی با بیان اهمیت ایجاد پارک و فضای سبز به دلیل زیباسازی و منظر شهری، بیان کرد: ايجاد فضاهای سبز و پارک‌‌هاي محله‌ای شهری بر سلامت روان شهروندان تاثیر دارد و منجر به تلطیف روحیات و آرامش روحی مردم می‌شود.

شهردار بافق با اشاره به شروع ساخت سه بوستان جدید در محلات مختلف همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز اميدواري كرد كه اين بوستان‌ها بتواند نقش خود را در خدمتگذاری به مردم ایفا کند.

نوروزاده نزدیک شدن به فصل بهار را زمینه‌ی افزایش استفاده از فضاهای سبز و پارک‌ها در شهر و لزوم مهیا شدن این قبيل فضاها عنوان و در پايان تاكيد كرد: البته توجه به مقوله نگهداری فضای سبز و بوستان‌ها، اهمیت و مشارکت شهروندان در حفظ این گونه فضاها را می‌طلبد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار