در حالی که برخي اهالي روستاي دربید يزد اقدامات عمرانی دهیاری را تهديدي براي سور كهن اين روستا مي‌دانند اما دهیار دربيد می‌گوید: جمع‌‌‌آوري سنگفرش‌هاي پيرامون درخت به منظور حفظ سلامت آن صورت گرفته و هيچ گونه كنده‌كاري پاي درخت انجام نشده است.
کد خبر: ۷۱۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 06 February 2019

برخي اهالی روستای دربید با بیان این که سرو كهن اين روستا از اهمیت بسیار بالایی به لحاظ زيست محيطي برخوردار است، مي‌گويند: این سرو یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های روستاي ديدني و پر جاذبه‌ي دربید محسوب می‌شود و حفظ این سرمایه از اهمیت بالایی براي اهالي برخوردار است اما اقدامی که اخیراً از سوی دهیاری انجام شده سلامت اين سرو باستانی را تهدید می‌کند.

آنها ضمن گلایه از این اقدام دهیاری تاکید می‌کنند: این سرو کهنسال بیش از 2500 سال قدمت دارد و یکی از كهنسال‌ترین سروهای دنیا محسوب می‌شود، از این رو نباید هیچ گونه اقدامی هر چند در راستای توسعه گردشگری منجر به آسیب رساندن به آن شود.

این در حالی است که «علی‌محمد دلاوری‌پور» دهیار روستای دربید با تاكيد به این که سرو دربید از جانب فعالیت‌های مرمتی دهیاری هیچ آسیبی نخواهد دید، می‌گوید: اواخر بهار امسال عمليات سنگفرش و سيماني كردن پيرامون شعاع چهار متري این سرو باستانی انجام شد كه اقدام مذكور نيز با نظارت ادارات کل میراث فرهنگی و بنیاد مسکن انجام گرفته است.

وی با بیان این که سایر خدمات عمرانی دهياري در اطراف درخت مربوط به مرمت دیواره‌های کناری بوده است، تصریح می‌کند: هرچند سنگ‌فرش مذكور در راستاي رفاه گردشگران انجام شده ولي اخيراً در راستاي حفظ سلامت اين درخت اقدام به جمع کردن سنگفرش‌ كرده‌ايم و در اين رابطه نيز هيچ گونه کنده‌كاری پای درخت نیز انجام نشد.

دهیار روستاي دربید در رابطه با اهمیت حفظ این درخت كهنسال به عنوان يكي از سرمایه ها‌ي این روستا، بیان می‌کند: دربید نه تنها یک روستای زیبا و قدیمی است بلکه یکی از روستاهای پرگردشگر محسوب می‌شود که در سال جاری نیز شاهد بازدید بیش از 800 گردشگر در این روستا بودیم و از این رو اقدامی که به ضرر این روستا تمام شود از جانب دهیاری انجام نخواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار