فرماندار مهریز مطرح کرد
فرماندار مهریز در شورای اداری این شهرستان از اجرای ۸۰ طرح عمرانی و تجاری با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد تومان به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر در مهریز خبر داد.
کد خبر: ۷۱۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 06 February 2019

سید محمد رستگاری در شورای اداری شهرستان مهریز با اشاره به جذب بالای تسهیلات اشتغال روستایی در مهریز عنوان کرد: این طرح‌ها یا به تسهیلات بیشتری نیازمندند و یا اینکه به انعقاد قرارداد در بانک‌ها موکول شده‌اند.

فرماندار مهریز با اشاره به بهره‌برداری از ۸۰ طرح تجاری، صنعتی و آموزشی در دهه مبارک فجر تأکید کرد: راه‌اندازی واحد تولیدی آجرنسوز نما، سردخانه بندر خشک، بهره‌برداری از مدرسه انقلاب اسلامی در روستای گرد کوه و دو مدرسه دخترانه در مهریز، گلخانه رز بدون کشت خاک در روستای ارنان، طرح‌های هادی روستایی، افتتاح مهدکودک، خانه عالم روستایی، بهسازی محور مهریز- انار و احداث سالن چندمنظوره روستای تنگ چنار بااعتبار 247 میلیارد تومان در دهه مبارک فجر در حال بهره‌برداری است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مهریز افزود: تولید سالانه 10 میلیون اصله نهال پسته و ارسال به نقاط کشور، تولید سالانه 12 هزار تن تخم‌مرغ؛ همچنین تولید شیر، گوشت مرغ، شترمرغ و شتر و پرورش آهو در مهریز که در استان کم‌نظیر است و نیز ۷۵ هکتار کشت گلخانه‌ای با تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از ظرفیت‌های این شهرستان است.

رستگاری تصریح کرد: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار زیرساخت‌های لازم ازجمله آب، برق و خطوط مخابرات را دارا هستند. همچنین راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی، ثبت جهانی ۲ اثر تاریخی و قدیمی و نیز راه‌اندازی ۱۱ مجموعه بوم گردی در مهریز و روستاهای آن، سرانه مطلوب ورزشی، افزایش همکاری سمن‌ها و راه‌اندازی پارک بانوان ازجمله طرح‌هایی است که به بهره‌برداری رسیده است.

وی همچنین از طرح‌های در دست بررسی به خط ریلی یزد – اقلید که با تکمیل ایستگاه راه‌آهن ابرکوه به بهره‌برداری می‌رسد، جابه‌جایی پاسگاه شهید مدنی و ایجاد بخش جدید در شهرستان تک بخش مهریز اشاره کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار