فرماندار ابرکوه:
فرماندار ابرکوه در مورد وضعیت پالایشگاه ابرکوه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد گفت: احداث این پالایشگاه به دلایلی در مقطعی متوقف شد اما به‌زودی وضعیت آن تعیین تکلیف می‌شود.
کد خبر: ۷۱۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 06 February 2019

محمد کاظمی‌نسب با اشاره به سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان یزد در دی‌ماه سال ۱۳۸۶ همچنین سفر ایشان به شهرستان ابرکوه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مصوبات این سفر، احداث و راه‌اندازی پالایشگاه جی‌تی‌ال بود.

وی افزود: تا سال ۹۰ اقداماتی برای راه‌اندازی این پالایشگاه انجام شد و مقداری سهام مردمی نیز به فروش رسید اما صرفه اقتصادی جی‌تی‌ال بعد از تحریم‌ها زیر سئوال رفت.

فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: بعد از اقتصادی شدن این طرح و پذیرفته شدن برجام، حضور سرمایه‌گذاران خارجی برای راه‌اندازی این طرح پررنگ‌تر اما باز هم اقدام مؤثری انجام نگرفت.

کاظمی‌نسب عنوان کرد: در سال ۹۷ یک شرکت توانمند در این زمینه شناسایی و به وزارت نفت معرفی شد و اقدامات لازم این شرکت برای اخذ مجوزهای لازم در این حوزه صورت گرفت.

وی باین کرد: خوشبختانه بررسی صلاحیت این شرکت به نقاط مثبتی رسیده و با صدور مجوزها و با تغییر محصول در یکی از صنایع پتروشیمی این واحد فعالیت خود را به‌زودی آغاز می‌کند.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه یکی از مشکلات و چالش‌های جدی شهرستان ابرکوه بحث اشتغال است، اظهار داشت: امیدواریم با راه‌اندازی این واحد پتروشیمی بتوانیم بخشی از مشکلات اشتغال این شهرستان را برطرف کنیم.

به گزارش مهر، شهرستان ابرکوه با جمعیتی بالغ بر ۵۲ کیلومتر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب مرکز استان یزد قرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار