کانون دانشجویی هلال‌احمر دانشگاه پیام نور تفت به مناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی با حضور مدیر عامل و معاون امور جوانان هلال احمر استان و مسئولان شهرستان و دانشگاه افتتاح شد.
کد خبر: ۷۱۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 06 February 2019

«محسن حرازی زاده یزدی» مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در این مراسم افتتاح با اشاره به این که نقش و وظیفه‏ی جمعیت هلال احمر خطیر است، گفت: هلال احمر علاوه بر نجات و اسکان در حوادث در زمینه افزایش مشارکت‏های اجتماعی نیز نقش آفرین است و مشکلات آسیب‏های اجتماعی را نیز برطرف می‏کند.

وی افزود: با افتتاح کانون هلال احمر دانشگاه پیام نور تفت، گام مهمی در جهت سازماندهی و ساماندهی اعضا داوطلب برخواهیم داشت.

وی هدف از تشکیل و تاسیس این کانون را تربیت و ارائه آموزش‏های لازم به دانشجویان به منظور آمادگی کامل به هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه در شهرستان تفت دانست.

مدیر عامل هلال احمر استان با اشاره به این که خدمت‌رسانی به مردم باید همیشه مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: بشردوستی امری عاطفی است و اگر در خدمت‌رسانی انگیزه الهی در افراد نباشد، در موقعیت‌های خطر، خستگی و پشیمانی و ندامت را به دنبال دارد.

حرازی‏زاده افزود: سرفصل فعالیت‏های کانون‏های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه‏ها، انجام فعالیت‏های فرهنگی، بشردوستانه، خیریه و امدادی است.

«ناصر محمدی» رییس دانشگاه پیام نور تفت نیز در این مراسم گفت: با افتتاح این کانون دانشجویی در نظر داریم که کمک‏های اولیه و مواجهه با بلایای طبیعی را به دانشجویان این مجموعه آموزش دهیم تا بتوانند در کنار فعالیت‏های علمی به این موارد نیز بپردازند.

وی با بیان این که هلال احمر یک سازمان جهانی و انسانی است، افزود: ترویج فرهنگ نوع‏دوستی و احترام به ارزش‏های انسانی و اسلامی در بین جوانان با رویکرد کمک به توسعه کرامت انسانی و صلح پایدار از اهداف مورد قبول عموم مردم است.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم نمایشگاه امدادی و همچنین مانور کوهستان توسط تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان تفت اجرا شد و در پایان کیک افتتاح کانون دانشجویی هلال احمر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط مدیر عامل هلال احمر و رییس دانشگاه پیام نور و همچنین معاون فرماندار شهرستان بریده شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار