دومین دوره مسابقات پرتاب موشک آبی در ابرکوه به همت مجمع نخبگان جوان ابرکوه برگزار و تیم‌های «علمولوژی»، « calloffwin » و « J.B » به عنوان برترین‌ها معرفی شدند.
کد خبر: ۷۱۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 05 February 2019

دومین دوره مسابقه پرتاب موشک آبی در ابرکوه با حضور 45 تیم از دانش ‎ آموزان دختر و پسر پایه‌های نهم تا یازدهم در زمین چمن استادیوم شهید پوراکبری و به همت مجمع نخبگان جوان ابرکوه(منجا) برگزار شد.

«امیرحسین سالار» مسئول برگزاری این مسابقه گفت: در این مسابقه شرکت‌کنندگان می‌بایست در مدت ‌زمان تعیین شده، موشک‌های خود را با استفاده از بطری‌های پلاستیکی 1.5 لیتری، مقوا و پلاستیک ساخته و پس از اعلام پایان مسابقه، آن را جهت رقابت با سایر موشک‌ها بر روی سکوی پرتاب قرار دهند.

وی افزود: در خاتمه مسابقه تیم‌های علمولوژی(علی فرهمند و حسین تنهایی) از دبیرستان نمونه دولتی امام علی (ع) با 95 امتیاز و برد موشک 134 متر، calloffwin (مهدی حیاتی، امیرمحمد بهرامی و سیدمحمد صحافی) از دبیرستان نمونه دولتی امام علی (ع) با 92 امتیاز و برد موشک 134 متر و تیم J.B (محمد فتاحی و محمدمهدی مولودپور) از آموزشگاه غیردولتی امیرکبیر با 91.6 امتیاز و برد موشک 131 متر به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

وی در رابطه با نحوه ساخت موشک‌های آبی نیز اظهار کرد: موشک آبی از یک بدنه صاف تشکیل ‌شده است که هر چقدر این بدنه صاف‌تر باشد، موشک با هوای اطرافش اصطکاک کمتری داشته و با سرعت بیشتری در هوا حرکت می‌کند لذا برای پایداری بیشتر موشک در هوا نیازمند بالک‌هایی در اطراف بدنه آن هستیم که اگر از 3 مورد کمتر باشد، پایداری کمتر و اگر بیشتر از 4 عدد باشد، به علت سنگینی در ارتفاع کمتری حرکت می‌کند.

این عضو منجا تصریح کرد: مخروطی شکل قرار دادن انتهای موشک، افزایش طول آن جهت اوج گرفتن بیشتر، قرار دادن چتر نجات به انتهای موشک جهت بازیابی و پرتاب مجدد، از جمله ویژگی‌های دیگر موشک‌های آبی است که توسط دانش‏آموزان ساخته شد.

سالار در پایان یادآور شد: هدف از برگزاری این مسابقه شناسایی استعدادهای دانش ‎ آموزان، بروز خلاقیت‌های آنان، استفاده از تجربه‌های یکدیگر و در نهایت فراهم کردن یک محیط پرنشاط و متنوع برای دانش‏آموزان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار