معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:
معاون بهره وري اقتصادي موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خيريه کشور گفت: اين سازمان در بحث بازسازي و احداث ساختمان‌هاي جديد در بقاع متبرکه از معماري فاخر اسلامي و ايرانی بهره مند خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ 05 February 2019

حجت الاسلام «محمدرضا حاتمي» در مراسم اختتاميه همايش معماري اسلامي اظهار کرد: يک سوم مکانهایی که درقالب وقف در اختيار سازمان اوقاف قرار دارد جزء ميراث فرهنگي کشور به ثبت رسيده است.

وی افزود: اين سازمان بر خود لازم مي داند هم در راستاي حفظ ميراث فرهنگي گذشتگان و هم براي ايجاد محيطي رفاهي در عين حال فاخر اين مکانها را بر اساس معماري اسلامي ايراني ايمن و فاخر بازسازي کند.

معاون بهره وري اقتصادي موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خيريه کشور با اشاره به اين که بسياري از اماکن در حاشيه شهر ها و محلات فرسوده جزء موقوفات هستند، اعلام آمادگي کرد با همکاري استانداري ها و مطابق برنامه هاي بازآفريني شهري در اين بازآفريني ها مشارکت کند .

حجت الاسلام حاتمی گفت: اين سازمان آمادگي دارد در حوزه هاي کسب و کار های دانش بنيان با رعايت موازين شرعي سرمايه گذاري کند .

گفتنی است؛ همايش سه روزه معماري اسلامي در بقاع متبرکه با حضور 120 نفر از معاونان بهره برداري و کارشناسان نظارت فني سازمان اوقاف و امور خيريه کشور به منظور بررسي راه هاي چگونگي بهره‌گيري از تجربيات معماران گذشته و معماري ايراني اسلامي در بازآفريني اماکن مقدس و امامزاده ها در يزد به کار خود پايان داد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار