همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب، شش مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی با حضور مدیر کل بهزیستی استان و فرماندار بافق افتتاح شد.
کد خبر: ۷۱۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲ 05 February 2019

دکتر «جلیل عفتی» مدیر کل بهزیستی استان در مراسم افتتاح مرکز ویزیت در منزل سالمندان بافق، گفت: راه اندازی مراکز روزانه و ویزیت در منزل سالمندی باعث می ‎ شود که سالمندان در خانه تنها نمانند و خدمات نیز دریافت کنند.

وی مراکز روزانه سالمندی را محیطی مأنوس برای سالمندان ذکر کرد و گفت: این مراکز باعث می ‎ شود سالمندان از انزوا خارج شده و حضور و نقش بیشتری در فعالیت‏های سالمندی داشته باشند.

عفتی در خصوص طرح ویزیت در منزل سالمندان نیز گفت: در این طرح تیمی متشکل از پزشک، روانشناس، پرستار، کار درمانگر، گفتار درمان و مددکار در منزل به ارائه خدمات پزشکی و توانپزشکی به سالمندان می‏پردازند و نیازی به مراجعه سالمند به مراکز توانبخشی و سالمندی نیست.

این مسئول اضافه کرد: سالمندان پذیرش شده در مرکز بعد از گذراندان کمیته ( ICF )، بررسی و شناسایی توانایی‏ها و آسیب‏های جسمی و روحی از خدمات بهره ‎ مند می ‎ شوند.

گفتنی است؛ شش مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان بافق شامل مرکز ویزیت در منزل سالمندان آفتاب بافق، کارگاه حمایتی دستان پرتوان، مرکز مشاوره ژرفا و سه مهد کودک و روستامهد افتتاح شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار