مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: هشت هزار بقعه متبرکه در کشور شناسایی شده است که از این تعداد ۱۱۰ بقعه متعلق به استان یزد است.
کد خبر: ۷۱۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ 04 February 2019

امیر حسین روان مدیرکل نظارت فنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در یزد، گفت: اختامیه هشتمین همایش آموزشی معمتری اسلامی در امکان متبرکه کشور با حضور ۱۱۵ نفر از معاونین و کارشناسان فنی و مهندسی سراسر کشور به میزبانی یزد برگزار شد.

وی افزود: هر ساله همایش‌های آموزش معماری اسلامی در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود که این موضوع سبب آشنایی کارشناسان اداره اوقاف با معماری‌های هر منطقه، با توجه به شرایط آب و هوایی آن استان است.

روان گفت: در کشور ایران حدود هشت هزار بقعه متبرکه شناسایی شده است که از این تعداد ۱۱۰ بقعه در استان یزد وجود دارد.

وی به ضرورت وجود مهندسان و متخصصان سایر رشته‌ها در ادارات اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عمده کارشناسان ما در حوزه عمران و معماری تخصص دارند، اما قرار است از این به بعد از متخصصان رشته‌های مختلفی از قبیل: کشاورزی، معدن و غیره نیز در ادارات اوقاف استفاده شود.

هشتمین همایش آموزشی معماری اسلامی در اماکن متبرکه کشور با هدف شناخت و معرفی ارزش‌ها و مفاهیم معماری و شهرسازی اسلامی - ایرانی، تبیین اصول و معیارها، نوآوری و خلاقیت در استان یزد به کار خود پایان داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار