امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با خانواده شهدا گفت: شهدا به اسلام و انقلاب اسلامی حیات و عزت بخشیدند و پاسداشت ایثار آنان وظیفه‌ای همگانی است.
کد خبر: ۷۱۱۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 04 February 2019

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» كه به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران در منزل شهیدان «کاظم دیاله» و «علی دوران» حضور يافت و با خانواده‌های آنان گفت‌وگو کرد، ضمن تبریک طلوع فجر انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهدا به اسلام و انقلاب اسلامی حیات و عزت بخشیدند و پاسداشت ایثار آنان وظیفه‌ای همگانی است.

وي تصریح کرد: شهدا و جانبازان به ‌سوی ماهیت و هدف اصلی خلقت که قرار گرفتن در دریای بی‌کران رحمت الهی است حرکت کردند و در این راه جان خود را تقدیم کردند و ما نیز باید تلاش کنیم با الگو گرفتن از سیره شهدا در این مسیر حرکت کنیم.

امام‌ جمعه یزد اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ایران عاملی برای پایداری بیشتر مردم در برابر دشمن است و استکبار جهانی تلاشی بی‌وقفه برای تخریب و یا به فراموشی سپرده شدن این روحیه را دارند.

وی حفظ اهداف و آرمان‌های شهدا را ضروری دانست و افزود: در این زمینه باید تمام تلاش خود را به کار بندیم که نگذاریم دشمن به اهداف خودش دست پیدا کند و با فعالیت‌های تبیینی و گفتمانی، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را فراهم کنیم.

آیت‌الله ناصری خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند خانواده معظم شهدا و ایثارگران از بدنه خود آن‌ها هستند و برای حفظ امنیت و اقتدار کشور به نبرد با استکبار شرق و غرب برخاسته‌اند و در این راه بخشی از وجود خود را تقدیم کردند.

گفتني است؛ شهید «کاظم دیاله» از شهدای انقلاب اسلامی یزد است که در سن 21 سالگی در جریان مبارزه علیه رژیم طاغوت در 17 آذر سال 1357 در حسینیه روستای شمسی از توابع شهرستان اشکذر همراه با شهید غلام عباس احمدی به فیض شهادت نائل آمد.

پاسدار شهید «علی دوران» نیز در سن 21 سالگی با سمت معاون حفاظت اطلاعات تیپ الغدیر در تاریخ 20 آبان 1364 در جاده شلمچه اهواز به شهادت نائل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار