امام جمعه یزد تأکید کرد:
امام جمعه یزد با اشاره به این‌که خط راه آهن یزد در شرایط فعلی مشکلاتی برای شهر دارد گفت: طرح زیرزمینی شدن خط ریلی یزد بررسی و اجرا شود .
کد خبر: ۷۱۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ 04 February 2019

آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار مدیرکل راه آهن استان با وی، در ارتباط با خط قطار استان یزد اظهار داشت: خط قطار در حال حاضر شهر را به دو بخش تقسیم کرده و مشکلاتی هم برای جوار خط به وجود آمده است .

وی با اشاره به گزارش مدیرکل راه‌آهن استان یزد در ارتباط با دو خطه شدن راه آهن یزد و افزایش ظرفیت آن افزود: زمانی که خط دوم هم از کنار این خط بگذرد مشکلات بیشتری در سطح شهر به وجود می‌آید .

امام جمعه یزد گفت: اگر بخواهیم ایستگاه راه‌آهن را برای کم کردن مشکلات ناشی آن را به خارج شهر ببریم خیلی خوب نیست و مشکلات زیادی برای مردم به وجود می‌آید .

ناصری‌یزدی تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه می‌توان انجام داد این است که با کمک بخش خصوصی، راه آهن را از بیرون شهر مثل مترو به زیر زمین ببریم و در پایان شهر دوباره قطار به بالا برگشته و خط از روی زمین بگذرد .

امام جمعه یزد ادامه داد: به این صورت شهر از خط آهنی که یزد را به دو بخش تقسیم کرده آزاد می‌شد و یک بلوار بزرگ هم از ابتدا تا پایان شهر به دست می‌آید .

وی با بیان این که این بلوار فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری به وجود می‌آورد خاطرنشان کرد: بخشی از اجازه بهره‌برداری از این بلوار را هم می‌توان به سرمایه‌گذار داد و از فضای ایجاد شده و کاربری‌های تجاری آن در راستای فعالیت‌های اقتصادی استفاده کرد .

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: این کار هم امنیت خطی راه آهن یزد را بیشتر حفظ می‌کند و به این صورت یک تحول بزرگ در شهر به وجود می‌آید به علاوه اینکه می‌توان بر زیباسازی این منطقه بیش از پیش کار کرد .

ناصری یزدی با اشاره به این که خدمات راه آهن یزد باید برای همه افراد قابل استفاده باشد گفت: برخی افراد به ویژه آن دسته از مسافرانی که از استان‌های مختلف کشور برای درمان به یزد سفر می‌کنند بعضا توان سوار شدن به قطار را ندارند، به همین دلیل لازم است که قطارها برای این دسته از افراد هم مناسب‌سازی شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار