قاضی تعزیرات شهرستان ابرکوه گفت: دادستان‌های سراسر کشور موظف شده‏‏اند که به ‌محض مشاهده گران‌فروشی و احتکار کالاهای اصلی و هدف مردم، دستور پلمپ واحد صنفی را صادر کنند.
کد خبر: ۷۱۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 04 February 2019

«سیدمحمد هاتفی اردکانی» در حاشیه گشت‌های مشترک با شبکه بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گفت: یک واحد صنفی زمانی پلمپ می‌شود که تخلف گران‌فروشی آن برای چهارمین بار محرز شده و رأی آن پس از طی مراحل مختلف رسیدگی توسط مراجع قانونی، قطعیت یافته باشد.

وی با اشاره به این که قطعاً باید مراحل مشخص شده در قانون طی یک پروسه زمانی خاص طی شود، تصریح کرد: به ‌تازگی دادستان کل کشور در ابلاغی به‌ تمامی دادستان‌های کشور اعلام کرده است در مواردی که گران‌فروشی و احتکار کالاهای اصلی و هدف مردم مشاهده شد، دادستان می‌تواند در همان لحظه دستور پلمپ واحد صنفی را صادر کند.

هاتفی اردکانی در رابطه با این گشت ‎‎ مشترک، اظهار کرد: تخلفات واحد میوه فروشی بازدید شده بسیار جزئی و قابل‌اغماض بود که تذکرات کافی داده شد تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام کند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی ابرکوه عنوان کرد: در فروشگاه بزرگ تهیه ارزاق عمومی نیز شاهد تخلفات قاچاق کالا در مورد برخی از محصولات آرایشی بهداشتی و همچنین مواد مصرفی و فرآورده‌های غذایی بدون مشخصات بهداشتی بودیم که به علت فاقد بسته‌بندی بودن تاریخ تولید، انقضا و قیمت محصول مشخص نبود.

هاتفی اردکانی اضافه کرد: محصولات قاچاق این واحد توسط اداره صمت و فرآورده‌های غذایی توسط مأمور بهداشت محیط شهرستان جهت معدوم‏‏سازی، جمع‌آوری و پرونده تخلف بهداشتی به تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی ارسال شد.

وی در رابطه با واحد فروش پوشاک که متصدی اصلی دارای پروانه کسب حضور نداشت نیز ابراز کرد: مسئول فعلی نتوانست برگ خریدهای مورد مطالبه را ارائه دهد بنابراین مقرر شد قیمت چند نمونه از کالا توسط کارشناسان بررسی و چنانچه قیمت فروش در این واحد بیش از قیمت کارشناسی شده بود، تخلف گران‌فروشی محرز و پرونده مربوطه تشکیل ‌شود.

این مقام قضایی پیرامون تخلفاتی که به تعزیرات حکومتی ارسال شود هم تأکید کرد: قطعاً با این موارد بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد لذا از اصناف تقاضا می‌شود که در سایه چتر قانون قرار گیرند و در غیر این صورت با هر واحد صنفی که به هر شکل مرزشکنی قانونی داشته باشد، برخورد قاطع و جدی صورت می‌گیرد.

وی از تمام اصناف ابرکوه تقاضا کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، با یکدیگر متحد شوند و دستگاه‌های اجرایی را همراهی کنند تا یاری‌رسان مردم باشند و اجازه ندهند در حق این مردم فهیم، اجحاف صورت گیرد.

هاتفی اردکانی در پایان نیز از مردم خواست تا موارد تخلفات صنفی را به ستاد خبری 135 یا 124 که به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگو هستند، اعلام کنند تا در گشت‌های مشترک بعدی با آنان برخورد شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار