هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر سه طرح عمرانی در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش و صنعت در ابرکوه توسط «محمدعلی طالبی» استاندار یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۷۱۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 03 February 2019

اولین طرح افتتاح شده با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد و «سلیمان پاک‌سرشت» ريیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مربوط به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ابرکوه واحد خواهران بود که از سال ۸۹ عمليات اجرايي آن در زمینی به مساحت ۹۳۲ مترمربع آغاز شده بود.

این مرکز در دو طبقه و هفت کارگاه از جمله فناوری اطلاعات‌٬ طراحی دوخت‌٬ هنرهای تزیینی‌٬ هنرهای نمایشی و صنایع‌دستی با اعتباري بالغ بر 12 میلیارد ریال ايجاد شده است.

با توجه به آموزش‌های مورد نیاز شهرستان در هر کدام از کارگاه‌های اين مركز برابر با استانداردهای آموزشی، حدود ۸۰ تا ۹۰ نفر در طول سال آموزش خواهند ديد.

کلینیک تخصصی بیمارستان خاتم‌الانبیا ابرکوه دومین طرح مورد بهره‌برداري با حضور مسئولان بود. اين كلينيك با زيربناي يك‌هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع و با 2.5 میلیارد تومان اعتبار ايجاد شده است.

كلينيك مذبور با حضور متخصصان جراحی عمومی، داخلی، مغز و اعصاب، اعصاب و روان، عفونی، قلب، اطفال، چشم‌پزشکی، کلیه و مجاری ادرار، زنان و زایمان، ماهیانه به تعداد5300 نفر خدمات مختلف ارائه می‌دهد.

آخرین طرح مورد افتتاح توسط استاندار يزد نيز يك واحد تولید کاشی و سرامیک بود كه با سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار مورد بهره‌برداري قرار گرفت.

اين واحد صنعتي با 150 نفر اشتغال‌زایی، سالانه چهار میلیون مترمربع کاشی و سرامیک تولید می‌کند.

گفتني است؛ همزمان با ايام الله دهه فجر در مجموع سه طرح در زمینه زیرساخت‌های عمرانی، هفت مورد کشاورزی، دو مورد بهداشت و درمان و حوزه‌های صنعت، توسعه گردشگری، آموزشی و فرهنگی هر کدام یک مورد آماده افتتاح و بهره‌برداري است.

مجموع اعتبارات صرف شده در اينطرح‌ها بالغ بر 574 ميليارد و 400 میلیون ریال است و برای 412 نفر ايجاد شغل كرده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار