شهردار بافق:
شهردار بافق گفت: احیا بافت تاریخی علاوه بر رشد و توسعه پایدارشهر، زمینه گسترش و رونق صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۱۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 03 February 2019

سید علی نوروززاده شهردار بافق با اشاره به بهره برداری و استفاده صحیح از بافت‌های سنتی با رویکرد هویت تاریخی شهر گفت: با پیروی از شرایط فرهنگی، تاریخی، اقلیمی و اقتصادی مناطق مختلف می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های بالقوه علاوه بر احیاء بافت‌های هدف و ناکارآمد شهری با حفظ میراث گذشتگان، جاذبه‌های گردشگری در شهر ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مرمت مجموعه بافت تاریخی شهر یکی از طرح‌های اقدام مشترک است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است افزود: با تشکیل ستاد بازآفرینی شهری، بازسازی، احیا و بازتوانی بافت تاریخی مدنظر قرار دارد تا زندگی بار دیگر در این مناطق با ارزش جریان یابد و لذت آن کام مردم را شیرین‌تر کند.

نوروززاده با بیان اینکه تمایل گردشگران به سمت و سوی گردشگری تاریخی همواره بالا بوده است تاکید کرد: بایستی با شناخت، حفظ، نگهداری و احیاء آثار و نقاط بالقوه گردشگر پذیر و با اهمیت تاریخی و میراث فرهنگی در صنعت رو به رشد گردشگری بتوانیم ضمن تامین و توسعه زیرساخت‌های لازم از مزیت‌ها و ارزش افزوده این صنعت پرسود در شهر بهره‌مند باشیم.

وی افزود: مبلمان شهری، نصب المان‌های مناسب و زیبا، بازسازی، آسفالت، امنیت معابر و بهبود عبور و مرور شهری و همچنین توسعه فضای سبز در سطح شهر علاوه بر اینکه موجب رضایت شهروندان می‌شود توجه گردشگران را نیز جلب خواهد کرد.

شهردار بافق تصریح کرد: با توجه به گرانی زمین، احیا این مناطق هدف فرصتی خواهد بود تا داخل بافت سنتی که به ذات خود ارزشمند است ساخت و ساز و سرمایه گذاریِ سودآور و اقتصادی، با ضوابط میراث فرهنگی صورت گیرد.

نوروززاده با بیان اینکه مجموعه تاریخی میدان خان به عنوان یکی از نقاط مهم و اثرگذار شناسایی شده است ادامه داد: طراحی محور تاریخی این میدان تایید و طی اقدام مشترک با میراث فرهنگی و اداره کل راه و شهرسازی برای بازسازی آن برنامه ریزی شده است و به زودی قرارداد مربوطه با پیمانکار منعقد می‌شود.

وی محور مهم تاریخی شهر بافق را از میدان امامزاده عبدالله (ع) تا میدان خان دانست و افزود: مرمت میدان خان و مجموعه اطراف آن تبدیل به مرکز ثقل تجاری- تولید و فروش صنایع دستی خواهد شد.

شهردار بافق همچنین به مرمت حوض بازو اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اهداف، قوانین و ضوابط محور تاریخی شهر، احیا بافت سنتی است که امیدواریم با کمک و مساعدت میراث فرهنگی گام‌هایی موثرتری در این رابطه برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار