امام‌جمعه بخش مرکزی یزد وجود تشکیلات مردمی را از دلایل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز نیز برای مقابله با جنگ نرم دشمن و استمرار حرکت در مسیر تعالی به تشکیلاتی مردمی نیاز داریم که در آن جوانان رشد کنند.
کد خبر: ۷۱۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶ 02 February 2019

آیت‌الله حاج سید محمدکاظم مدرسی شب گذشته در همایش دستاوردهای انقلاب اسلامی که به همت نهضت مردمی یزد انقلابی در محل پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با ابزارهای خاص خودش به پیروزی رسید و استمرار و تداوم آن نیز با بهره‌گیری از همین وسیله‌ها ممکن و میسر می‌شود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد از حضور و همراهی مردم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل پیروزی انقلاب نام برد و افزود: این مهم در کنار هدایت‌ها و رهبری هوشمندانه امام راحل عظیم‌الشأن از ارکانی بود که رژیم شاهنشاهی را سرنگون کرد و تداوم انقلاب نیز درگرو وجود همین اصول است.

فکر و عمل تشکیلاتی و منسجم نیاز امروز جبهه انقلاب اسلامی

وی بابیان این‌که حضور مردم، حضوری تشکیلاتی بود و این حضور تشکیلاتی مسیر پیروزی انقلاب را هموار کرد، متذکر شد: این تشکیلات، تشکیلاتی نانوشته بود و تشکیلاتی نبود که برای آن از قبل برنامه و دستورالعملی ارائه داده باشند، بلکه مردم به طور خودجوش اقدامات تشکیلاتی در سطح محلات و شهرهای خود را سازمان‌دهی کردند.

مدرسی ادامه داد: این تشکیلات مردمی در سال‌های دفاع مقدس نیز کارساز واقع شد و به‌وضوح دیدیم که پس‌ازاین که مردم در شهرهای خود نیروهای داوطلب را سازمان‌دهی کردند و اعزام‌های مردمی از جای‌جای ایران اسلامی به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل آغاز شد، پیروزی‌های عظیمی به دست آمد و دشمنان ناکام ماندند.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه اگر امروز هم انقلاب اسلامی بخواهد در جنگی که در ابعاد و عرصه های مختلف وجود دارد، پیروز شود و فتنه‌های دشمنان را خنثی کند به چنین تشکیلات مردمی نیاز دارد، اذعان کرد: در این برهه، هم به افراد تشکیلاتی نیاز داریم؛ هم باید تشکیلاتی شکل بگیرد که در آن نیروهای جوان انقلابی رشد کنند و توانمند شوند.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج اخلاق و فرهنگ تشکیلاتی بین نیروهای مردمی و دلسوز انقلاب، یادآور شد: برای رسیدن به موفقیت و پیروزی تنها به جبهه رفتن و مقابل دشمن قرار گرفتن کافی نیست، بلکه باید فرهنگ جبهه رفتن و جهادی عمل کردن هم در جامعه ترویج شود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد تلاش برای ایجاد تشکیلاتی قوی با بهره‌گیری از توان مردمی و رشد و پرورش جوانان انقلابی و کارآمد را از رسالت‌هایی دانست که باید موردتوجه جدی دلسوزان انقلاب قرار بگیرد و افزود: در سال‌های اخیر اقداماتی در این راستا در سطح استان صورت گرفته است که باید تداوم داشته باشد.

تلاش جدی دشمنان برای تغییر در ذهنیت مردم و ناکارآمد نشان دادن انقلاب

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن امروز به‌طورجدی به دنبال ایجاد تغییر در ذهنیت مردم درباره کارکردها و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی است، افزود: دشمن در عرصه‌های مختلف از این مردم و انقلاب متحمل شکست شده است و امروز ذلیل‌تر از همیشه به حربه تحریم و شایعه‌پراکنی و فضاسازی‌های منفی رسانه‌ای روی آورده است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه با تبیین دستاوردهای نظام اسلامی در طول این چهل سال و ناکامی‌های دشمنان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نفوذی فرا منطقه‌ای و جهانی دارد و فرزندان معنوی این انقلاب در جای‌جای دنیا منافع استکبار را به خطر انداختند و این موضوع برای استکبار جهانی بسیار سنگین بوده است.

وی در این راستا خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا، در ابتدا گمان می‌کردند که انقلابی که توسط مردمی به پیروزی رسیده است که زبان و مذهب آن‌ها در دنیا مشابه ندارد، خطری برای آن‌ها ندارد و به‌مرورزمان می‌توانند این انقلابی و حامیانش را زمین‌گیر کنند.

مدرسی ادامه داد: اما امروز ایران اسلامی به‌واسطه تکیه‌بر پروردگار و حرکت در مسیر حق و ظلم‌ستیزی و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رویش‌هایی همچون ابراهیم زکزاکی و مرضیه هاشمی دارد و از طرفی دشمنان وادار شدند به شکست خود در منطقه و عمق نفوذ راهبردی ایران اسلامی و پیشرفت‌های آن اعتراف کنند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با تذکر اینکه موفقیت‌ها و رشد انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر در خارج از مرزها از داخل کشور بیشتر بود، افزود: بی‌تفاوتی و سوء مدیریت برخی دولتمردان و نفوذ دشمنان از دلایل این اتفاق بوده، اما این مهم به معنی عدم رشد و پیشرفت کشور نیست، چراکه ذات انقلاب اسلامی پیش‌رونده است.

وی در پایان ضمن اشاره برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه جایگاه و رتبه کشور در عرصه‌های گوناگون با دوران پهلوی، اذعان کرد: رشد چشمگیر در عرصه‌های علمی و پزشکی، پیشرفت در حوزه دفاعی و نظامی، استقلال حقیقی و کاهش چشمگیر وابستگی به بیگانگان و احیاء احکام الهی در جامعه نمونه‌ای از این دستاوردها است که در این ایام باید به‌خوبی به آن پرداخته شود و برای عموم جامعه به‌خصوص قشر جوان تبیین شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار