زنگ انقلاب صبح امروز با حضور دكتر «محمدعلي طالبي» استاندار و «عباسعلي دانافر» مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان یزد در مدرسه دخترانه شهید جهانی مهردشت بخش بهمن شهرستان ابركوه به صدا در آمد.
کد خبر: ۷۱۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 02 February 2019

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد در سفر یک‌روزه خود به شهرستان ابرکوه پس از حضور در روضه الشهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، جهت نواختن زنگ انقلاب به همراه «عباسعلی دانافر» مدیر کل آموزش‌ و پرورش استان، راهی آموزشگاه شهید جهانی شهر مهردشت شد.

طالبی در جمع دانش‌آموزان مهم‌ترین وظیفه مسئولین را تبیین دستاوردهای انقلاب و بازگویی آن برای نسل‌های جدید عنوان کرد که هیچ تصویر روشنی از دوران انقلاب و قبل از آن نداشته و بعضاً در مواجهه با شرایط امروز و تبلیغات مسمومی که دشمنان نظام و انقلاب جمهوری اسلامی علیه انقلاب می‌کنند دچار شبهات می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جایگاه فعلی ایران را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم خواهیم دید که در همه حوزه‌ها و به‌ویژه آموزش‌ و پرورش، دانشگاه‌ها و بُعد علمی یکی از پرسرعت‌ترین رشدها را نسب به جمعیت در دنیا به خود اختصاص داده‌ایم.

استاندار تأکید کرد: دانش آموزان باید با مطالعه دقیق پیرامون شرایط گذشته و فعلی کشور، مطالعات تاریخی عمیق و شناخت آرمان‌ها و اهداف انقلاب سعی کنند در مسیر آرمان‌ها و اهدافی که اعتلای انسان و کشور را در پی خواهد داشت گام بردارند.

حجت‌الاسلام «رضا علیزاده» امام‌ جمعه بخش بهمن نیز اظهار کرد: ایران علی‌رغم 40 سال جنگ، تحریم و کودتا دستاوردهای بسیار داشته و پیشرفت‌های آن در مقایسه با 40 سال گذشته سایر کشورها بسیار چشمگیر بوده است.

وي یکی از دستاوردهای مهم انقلاب را استقلال سیاسی عنوان کرد و افزود: ما امروز روی پای خودمان ایستاده و اجازه دخالت هیچ بیگانه‌ای را نمی‌دهیم و به جدیت می‌توانیم ادعا کنیم که یکی از مستقل‌ترین کشورها در جهان هستیم.

«محمدعلی کریمی» ريیس اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان هم در اين مراسم گفت: بدون تردید انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی بود که این مهم در شعارهای انقلابی مردم به‌خوبی نمایان بود.

وي ادامه داد: هرچند امروز در حوزه‌های فرهنگی و آموزش ‌و پرورش در سطح کشور بی‌عدالتی‌هایی را شاهد هستیم اما در مجموع انقلاب موجب ایجاد تغییر و تحول اساسی در فرهنگ ایران اسلامی شد.

کریمی در پايان نيز بيان كرد: بخش بهمن یکی از مناطق شهرستان است که سرشار از استعدادهای ناب و فرزانگانی است که موجب اعتلای میهن اسلامی خواهند شد اما با توجه به آمارها و رشد چشمگیر دانش‌آموزان در این منطقه، نیازمند زیرساخت‌های مناسب آموزشی در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهیم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار