آیت الله ناصری یزدی که در طول سال‌های تبعید حضرت امام خمینی(ره) همراه ایشان بوده، به بیان سه مرحله پیروزی انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی(ره) پرداخت.
کد خبر: ۷۱۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 02 February 2019

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی اظهار داشت: این موضوع واقعا در باور امام خمینی(ره) بود که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب خدایی است و خداوند کارهای این انقلاب را درست می‌کند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) معتقد بودند که ما را خداوند به سمت پیروزی انقلاب هدایت می‌کند گفت: برنامه‌ریزی انقلاب باید به گونه‌ای می‌بود که مثل حرکت‌های 300 سال قبل و شکست‌هایی که صورت گرفته بود نباشد و باید نقاط ضعفی که در آن فعالیت‌ها وجود داشت جبران می‌شد.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه تحلیل این مسئله و برنامه‌ریزی این قصه و شرح مرحله‌ای مدیریتی امام در مسئله انقلاب واقعا عجیب است بیان کرد: برخی همچون مرحوم بازرگان سلطنت شاهی را قبول داشتند و می‌گفتند که شاه باید سلطنت داشته باشد و حکومت در کشور بر عهده دولت قرار گیرد.

وی ادامه داد: آقای بازرگان در ابتدای انقلاب می‌گفت سیاست پدرسوخته بازی است و روحانیون باید الان که انقلاب پیروز شده به خانه‌هایشان بروند و به فعالیت‌های دینی خود بپردازند و مسئله حکومت‌‌داری را به مسئولان واگذار کنند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: با این وجود مشیت خداوند به این موضوع نبود و امام خمینی(ره) به دنبال اصلاح حکومت شاهنشاهی نبود بلکه به دنبال بهبود فعالیت‌ها بوده است.

ناصری یزدی با توصیه بر مطالعه دو کتاب خاطرات علم و خاطرات فردوست در ارتباط با دوران حکومت شاهنشاهی گفت: تفاوتی که امام نسبت به دیگر افرادی همچون بازرگان و دیگران داشت این بود که آنها می‌خواستند حکومت اصلاح شود ولی امام دید اصلاحی نداشت و می‌گفت این ریشه باید خشکیده شود و حاکمیت شاهنشاهی باید به صورت کامل برداشته شود و حاکمیت خدا در جامعه پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه هنوز برخی از دولتمردان ما به خدایی بودن این انقلاب پی نبرده‌اند گفت: برخی هنوز فکر می‌کنند انقلاب به وجود آمد که هر کسی که توانست حکومت کند هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد در حالی که فلسفه انقلاب این است که تمام اعمال خدایی باشد.

وی روند حرکتی امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب را به سه بخش تقسیم‌بندی کرد و گفت: پایه‌ریزی انقلاب را امام خمینی(ره) در ایران انجام داد و شروع حرکت و قیام‌های علیه نظام شاهنشاهی در سال 42 انجام شد.

امام جمعه یزد مرحله دوم انقلاب را مربوط به نجف دانست و عنوان کرد: رژیم شاهنشاهی به دنبال این بود که با تبعید امام به نجف، ایشان را در دریای بزرگ علمای این شهر غرق کند اما امام در طول سال‌های حضور خود نه تنها جایگاه خود را در بین همه باز کرد بلکه زمینه قبول فلسفه حکومت اسلامی توسط همه علمای نجف را فراهم کرد.

ناصری یزدی افزود: پس از اینکه این مرحله از انقلاب به پایان رسید امام با حضور خود در پاریس و مصاحبه‌های بسیار زیادی که با خبرنگاران رسانه‌های مختلف جهان انجام دادند، زمینه جهانی شدن انقلاب را فراهم کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: از زمانی که مشخص شد امام می‌خواهند به سمت ایران حرکت کنند، مدام از نقاط مختلف جهان و به ویژه ایران به ما در پاریس تماس می‌گرفتند و تاکید می‌کردند که نگذاریم امام به سمت ایران حرکت کند و قطعا برای امام توطئه چینی کرده‌اند اما امام خمینی(ره) تاکید داشتند که حتما باید به ایران برود.

وی افزود: امام خمینی(ره) می‌خواست از فرار شاه استفاده کرده و نگذارد که حکومت طاغوت دوباره در ایران قدرت بگیرد به همین دلیل به ایران سفر کرد و بلافاصله پس از حضور در ایران و بهشت زهرا، اعلام کرد که من دولت تعیین می‌کنم.

ناصری یزدی افزود: الان وظیفه همه ما این است که ببینیم در قبال این انقلاب و تمام سختی‌هایی که امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و همه افرادی که جان خود را برای پیروزی انقلاب گذاشتند چه باید انجام دهیم و به این تکلیف عمل کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار