رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: متخصصان مجتمع پژوهشی ایران مرکزی ژل‌هایی با کاربرد پزشکی و کشاورزی تولید کرده اند.
کد خبر: ۷۱۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 02 February 2019

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در بازدید از مجتمع پژوهشی ایران مرکزی در یزد گفت: متخصصان مجتمع پژوهشی ایران مرکزی علاوه بر تولید ژل‌هایی با کاربرد پزشکی و کشاورزی توانستند با مهندسی معکوس گامی موثر در بومی سازی شتاب دهنده‌هایی که در صنعت هسته‌ای کاربرد دارد بردارند این پژوهشکده محفلی علمی است که به جامعه خدمات ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۰۰ نیروی متخصص که اغلب کارشناس و کارشناس ارشد هستند در این پژوهشکده فعالیت می‌کنند افزود: فعالیت این افراد در زمینه‌های پزشکی و کشاورزی است.

صالحی تولید ژل‌های سونوگرافی را از جمله تولیدات این مجتمع دانست و تاکید کرد : با تولید این محصول ایران از وابستگی به خارج در این زمینه رهایی پیدا کرده و از خروج ارز نیز جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تولید جاذب‌های آب از دیگر تولیدات متخصصان این پژوهشکده است که هم در زمینه بهداشتی و هم در زمینه کشاورزی به کار می‌رود و از نیاز‌های امروز جامعه ما محسوب می‌شود.

صالحی با بیان اینکه هم اکنون ده‌ها محصول و تولید منحصر به فرد در این مرکز بدست متخصصان حاصل شده و هم اکنون جامعه از این محصولات و نیز خدمات آن‌ها بهره‌مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه در این مجتمع از شتاب دهنده‌ای استفاده می‌شود که کار کردن با آن نیازمند تجربه و علم است گفت: در حال حاضر متخصصان این مجتمع با مهندسی معکوس نمونه مشابهی از همین شتاب دهنده را تولید کرده اند که علاوه نصب در پژوهشکده‌ای در قزوین از خروج حداقل ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار