مدير كل ارشاد يزد خبر داد؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری اولین جشنواره ملی پارچه فجر به ميزباني يزد خبر داد.
کد خبر: ۷۰۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 28 January 2019

«مجید جوادیان زاده» با اشاره به برگزاري نخستين جشنواره ملی پارچه فجر از 20 تا 24 اسفندماه سالجاری در يزد، به سابقه دیرینه یزد در این عرصه اشاره و اظهار كرد: تعامل طراحان هنری با صنعتگران از مهمترین اهداف این جشنواره است.

وي با اشاره به ظرفیت ‎‎ های بالای هنر و معماری يزد گفت: يزد با بهره ‎‎ گیری از این توانمندی ‎‎ ها و سرمایه ‎‎ های گذشتگان، حرف ‎‎ های زیادی برای گفتن در حوزه مد و لباس دارد لذا اميدواريم با برگزاري اين جشنواره صدها سال تلاش هنرمندانه نساجان يزد را ارج نهيم و يزد را به عنوان شهر برند پارچه معرفي كنيم.

اين مسئول متذكر شد: پارچه را نبايد يك برند صنعتي محسوب كرد بلكه بايد با نگاره فرهنگي به آن اهتمام داشت چرا كه امروز نيز دست‌بافته‌هاي قديمي يزد مانند ترمه بيانگر فرهنگ و انديشه ديرينيان اين سرزمين است.

به گفته‌ي وي، جشنواره ملی پارچه فجر با هدف حمایت از تولید ملی، بر آن است تا هنرمندان، صنعتگران و پیشکسوتان این عرصه را گردهم جمع کرده و بتواند با تعاملی چند جانبه در راستای این مهم گام بردارد و سطح توانمندی آنها را ارتقاء دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنين شناسایی طراحان هنری و صنعتگران، تجلیل از پیشکسوتان طراح پارچه، گردآوری طرح‌های پرفروش و ابداعی، معرفی پارچه‌های سنتی و فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در زمینه های پارچه‌های بومی و ایرانی- اسلامی را از اهداف این جشنواره خواند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار