مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، با بیان این که کاهش 15 درصدی اعتبارات آب در حالی رقم خورده است که استان در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: افزایش اعتبارات آب یزد در لایحه بودجه 98 ضروری است .
کد خبر: ۷۰۶۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 23 January 2019

«عباس علوی راد» با اشاره به ارائه بودجه سنواتی آب در دو فصل «منابع آب» و «آب فاضلاب» اظهار کرد: اعتبارات عمرانی مجموع این دو بخش آب در لایحه بودجه سال ۹۸ نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ حدود ۱۱ درصد رشد داشته است .

وی به فصل آب و فاضلاب اشاره کرد و افزود: اعتبارات عمرانی شرکت آب و فاضلاب استان یزد معادل 12.3 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۸ پیش بینی شده که نسبت به قانون بودجه سال ۹۷ حدود ۲۱ درصد رشد نشان می دهد‌ .

این کارشناس اقتصادی گفت: اگر چه رشد ۲۱ درصد در مقابل رشد متوسط ۷ درصدی کل کشور قابل قبول است اما در مقایسه با مشهد، لرستان، کرمان، چهار محال و بختیاری و کاشان جای تامل دارد .

وی در ادامه با بیان این که اعتبارات عمرانی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در فصل منابع آب معادل ۴۱ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۹۸ پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: این میزان اعتبارات نسبت به قانون بودجه سال گذشته 15 درصد رشد منفی داشته است .

علوی راد با اشاره به این که تعرضات به خط انتقال آب یزد بیش از 4 میلیارد تومان خسارت داشته است، افزود: رصد اعتبارات 36 طرح مهم و چالشی بخش آب در کشور نشان می دهد طرح آب رسانی خط دوم بهشت آباد به یزد و شهرهای مسیر 2 میلیارد تومان اعتبار دارد .

وی تصریح کرد: مقایسه اعتبارات طرح آب رسانی به یزد با سایر استان ها نشان می دهد به استان هایی نظیر یزد کم توجهی شده است .

این مسئول گفت: پایش منابع آبی استان نشان می دهد که یزد با کمبود آب مواجه است و ضروری است که نمایندگان استان در مجلس اصلاح مجموع اعتبارات بخش آب را مدنظر قرار دهند .

«محمدمهدی جوادیان زاده» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، با اشاره به این که خشکسالی های اخیر چالش جدی استان یزد است، اظهار کرد: این شرایط باعث شده استان یزد از جمله استان های کم بارش کشور قرار گیرد .

وی با بیان این که متوسط بارندگی استان در سال آبی جاری 19.5 میلی متر بوده است، افزود: این میزان، کاهش 46 درصدی بارش باران را نسبت به بلند مدت نشان می دهد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، با تاکیدبر لزوم افزایش اعتبارات بخش آب استان یزد در لایحه بودجه سال آینده، بیان کرد: کاهش 15 درصدی اعتبارات آب در حالی رقم خورده است که استان در وضعیت بحرانی آب قرار دارد .

جوادیان زاده با بیان این که کاهش اعتبارات مشکلات یزد را در این زمینه بیشتر می کند، خاطرنشان کرد: علی رغم پیگیری هایی که از سوی شرکت آب منطقه ای یزد صورت گرفته، هنوز تغییری در میزان این اعتبار صورت نگرفته است .

این مسئول در پایان گفت: امیدواریم پیگیری های شرکت آب منطقه ای یزد و نمایند استان اثر بخش باشد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار