مدير حفاظت آب منطقه‌اي يزد در جمع بهره‌برداران خاتم:
مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای يزد با اشاره به طبيعت خشك و كويري يزد خواستار اهتمام همكان به مديريت و مصرف بهينه منابع آب موجود براي تداوم و بقاي زندگي در استان شد.
کد خبر: ۷۰۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 23 January 2019

«محمدرضا حکیمی» در نشست مشترك شركت آب منطقه‌اي يزد و بهره‌برداران شهرستان خاتم، هدف از اين نشست را به صفر رساندن اُفت آب‌هاي زيرزميني دشت‌ها با تلاش و همكاري بهره‌برداران خواند و افزود: صرفه‌جويي علاوه بر كشاورزي، در بخش آب شرب نيز مهم است و براي بقاي زندگي و عدم مهاجرت يك امر لازم و ضروري است.

وي اظهار كرد: طبق آمار در استان يزد هر ساله شاهد كاهش بارندگي و افزايش دما هستيم و اين طبيعت يك استان خشك و كويري هست.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای يزد ادامه داد: منابع آب‌هاي زيرزميني استان اكنون با نشست و خشكسالي مواجه است لذا نيازمند مديريت و مصرف بهينه هستند.

حكيمي از نصب كنتورهاي هوشمند براي مديريت بهتر بر منابع آبي استان در بخش كشاورزي خبر داد و گفت: بر همين اساس مديريت سهميه آب هر شخص بر عهده خود بهره‌بردار خواهد بود چرا كه برطبق نوع كشت و موقعيت زمين، كشاورز بهتر مي‌داند كه چه زمان از سال و ماه و روز براي آبياري بهتر است .

«عليرضا فلاحتي» بخشدار مروست نيز با تبريك جشن 40 سالگي انقلاب اسلامي، تاكيد كرد: اگر كشاورزان در زمينه صرفه‌جويي و مصرف بهينه منابع آب‌هاي زيرزميني همكاري كنند، هيچگاه اين شهرستان مشكل كم‌آبي نخواهد داشت.

دكتر «مسعود احمدخاني» از اساتيد دانشگاه هم با اشاره به اهداف برگزاري اين نشست، بحث و توضيح موضوع اثربخشي و اهميت آب‌هاي زيرزميني و توجه صرف نكردن به منافع شخصي را مهم خواند و افزود: بايد به فكر اثربخشي و آيندگان نيز باشيم و به ادامه حيات در شهرها و روستاهايمان نيز بيانديشيم.

گفتني است؛ در ادامه نيز بهره‌برداران خاتم با بيان سئوالات خود در اين رابطه، پاسخ‌هاي مسئولان را دريافت كردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار