سرپرست معاونت سرمایه ‎ گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از موفقت اولیه با اجرای 148 طرح گردگری خبر داد و گفت: با اجرا و بهربرداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال بیش از 2000 نفر در استان فراهم شود.
کد خبر: ۷۰۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 23 January 2019

«محمد میرشمسی» با اشاره به 170 درخواست برای اجرای طرح‌های گردشگری اظهار کرد: 148 مورد پرونده، برای این تعداد درخواست که از ابتدای سال جاری به اداره کل میراث فرهنگی استان رسیده، تشکیل شده است.

وی طرح‌های گردشگری نظیر تاسیسات اقامتی - پذیرایی، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، مجتمع‌های گردشگری، هتل، مراکز سرگرمی ‎ و تفریحی، سفره ‎ خانه‌ و اقامتگاه سنتی، پارک طبیعت گردی و اقامتگاه‌های بوم گردی را از جمیه مهمترین طرح‌های درخواستی عنوان کرد و از صدور موافقت اصولی اولیه‌آن‌ها خبر داد.

این مسئول افزود: میزان سرمایه ‎ گذاری برای این طرح ‎ ها بیش از 6000 میلیارد ریال برآورد شده است.

میرشمسی در مورد جزئیات موافقت اصولی 148 اولیه صادر شده، تصریح کرد: هفت موافقت به ایجاد مجتمع ‎ های گردشگری، دو موافقت به ایجاد هتل، 9 موافقت به ایجاد مراکز سرگرمی تفریحی، 27 موافقت به سفره ‎ خانه سنتی، 14 موافقت اقامتگاه سنتی، دو موافقت به پارک طبیعت گردی و 87 موافقت نیز به ایجاداقامتگاه بوم ‎ گردی اختصاص دارد.

سرپرست معاونت سرمایه ‎ گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در پایان خاطر نشان کرد: این طرح‌‌ها متعلق به تمام شهرستان ‎ ‌ های مختلف استان بوده و پیش ‎ بینی می‌شود با اجرا و بهربرداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال بیش از 2000 نفر در استان فراهم شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار