معاون حقوق بشر وزارت دادگستری:
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: ایجاد دفتر نمایندگی یونسکو در استان یزد را فرصت مناسبی برای ترویج و پیاده سازی فرهنگ صلح و مدارا است.
کد خبر: ۷۰۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 23 January 2019

«محمود عباسی» در مراسم افتتاح اولین دفتر نمایندگی یونسکو ایران در یزد با بیان این که این استان به عنوان اولین شهر خشتی جهان و یکی از استوانه‌های فرهنگی و تمدنی جهان در یونسکو به ثبت رسیده است، اظهار کرد: ثبت بافت تاریخی یزد در حقیقت ثبت فلسفه و حکمت مردمان دیار دارالعباده است.

وی افزود: ترویج فرهنگ گفت و گو صلح در عرصه جهانی، همزیستی ادیان، همزیستی انسان با طبیعت از جمله مصادیق فرهنگ کهن یزد است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ایجاد دفتر نمایندگی یونسکو در استان یزد را فرصت مناسبی برای ترویج و پیاده سازی فرهنگ صلح و مدارا دانست و بیان کرد: حقوق شهروندی و حقوق بشر باید به عنوان مبنایی درست در جامعه ترویج داده شود.

عباسی تصریح کرد: ایجاد دفتر نمایندگی در یزد را به عنوان یک الگو و نمونه برای سایر استان‌ها در نظر داشت و زمینه‌ای را فراهم کنیم تا نشان دهیم این استان و مردم آن شایستگی لازم را برای تبدیل به نشانه‌ای برای ترویج فرهنگ صلح و مدارا در بین مردم باشیم .

«بهمن نامور مطلق» معاون مطالعاتی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران هم در این نشست ادامه داد: با گذر زمان و پارادایم‌ها، معنا و صورت توسعه شکل جدید به خود می‌گیرد و امروزه با وجود شکل‌های صنعت و اقتصاد فعلی، ما دارای یک سری معانی جدید از جمله شهر فرهنگی و خلاق و همچنین اقتصاد خلاق و فرهنگی هستیم .

وی با اشاره به اینکه این معانی دروازه‌های جدیدی برای توسعه هستند گفت: برای رسیدن به یک منطقه خلاق و فرهنگی باید از شهرهای یادگیری و هوشمند گذر کرد که خوشبختانه در شهر یزد تمهیداتی در این زمینه‌ها دیده شده است .

معاون مطالعاتی کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران به مرکز خلاقیت شهرداری یزد اشاره و خاطرنشان کرد: همه این موارد نوید آینده‌ای درخشان برای آینده یزد است و باید به صنعت با معنای جدید خود در استان یزد توجه داشته باشیم و به ظرفیت‌های فرهنگی در این حوزه به صورت ویژه توجه کنیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار