امروزه 13 جمادی الاولی مصادف با سالروز شهادت بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) است، بانویی که حفاظت از نور امامت مهمترین نقش او در طی حیات بود .
کد خبر: ۷۰۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 20 January 2019

حضرت فاطمه زهرا(س) یک شخصیت ملکوتی و نورانی است که در روز جمعه بیستم ماه جمادی الثانی سال پنجم بعثت در شهر مکه متولد شده است .

ایشان در عین حالی که تمام شاخصه‌های یک انسان را دارد ویژگی‌هایی در وجودشان است که می‌تواند باعث شود سایر انسانها نیز به سمت بی نهایت حرکت کنند .

یکی از فلسفه های تکریم و تجلیل ایام ولادت و شهادت معصومین این است که ما از آن الگوگیری کنیم و راه‌هایی که آنها به ما ارائه داده‌اند را در زندگی اجرا کنیم .

ایشان در تمام ابعاد اجتماعی، خانوادگی، معنوی، سیاسی و حتی در مسائل اقتصادی می‌تواند برای تک تک افراد جامعه و به خصوص بانوان ما یک الگوی برجسته و تمام عیار باشد .

یکی از مسائلی که می تواند برای بانوان جامعه ما الگو باشد فرزندآوری و تربیت فرزندان است.حضرت فاطمه فرزندانی را تربیت کردند که طبق سخن پیامبر(ص) آقایان بهشت هستند .

حضرت فاطمه(س) همواره به فرزندان خود اعتماد به نفس می دادند و از آن‌ها می‌خواستند که به مسجد بروند و پگای منبر پیامبر(ص) بنشینند تا از این طریق اعتماد به نفس فرزندان و دانش آنها بالا برود زیرا این گونه رفتارها می‌تواند برای زنان جامعه ما الگویی ارزشمند باشد .

ایشان یکی از ابتدایی ترین مراحل پرورش و اثرگذاری در روح کودک را نامگذاری دانسته است زیرا نامگذاری برای طفل اهمیت فوق العاده‌ای دارد و اولین چیزی که در فهم لطیف و حساس کودک راه پیدا می کند، نام و شهرت او است .

حضرت زهرا(س) با همفکری و همکاری پیامبر(ص) و علی(ع) زیباترین نامها را برای فرزندان خود انتخاب نموده و از این جهت حقی که بر زمه داشت به بهترین شکل ممکن ادا کرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار