نیمی از ورزشکاران مهریزی بانوان هستند؛
مسئول ورزش بانوان شهرستان مهریز نبود فضای ورزشی کافی و عدم حمایت مالی را از عمده‌ترین مشکلات بانوان مهریزی که نیمی از ورزشکاران سازمان یافته شهرستان را تشکیل می‏دهند، خواند.
کد خبر: ۷۰۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 20 January 2019

«سعیده السادات حسینی»  کمبود فضای ورزشی در محلات و روستاها، عدم حمایت اسپانسرها از ورزش قهرمانی بانوان و عدم حمایت از برگزاری همایش‌های فرهنگی ورزشی مناسبتی بانوان را از جمله مشکلات ورزش بانوان این شهرستان عنوان کرد.

وی گفت: در حال حاضر دو هزار ورزشکار سازمان‌یافته در شهرستان مهریز فعالیت دارند که یک هزار نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند .

حسینی نبود هماهنگی بین نواب رییس هیات‏های ورزشی با مسئول ورزش بانوان شهرستان و عدم آشنایی آن‌ها با شرح وظایف خودشان را از دیگر مشکلات ورزش بانوان شهرستان مهریز خواند.

وی ضرورت وجود مجتمع فرهنگی ورزشی ویژه بانوان شامل استخر آب‌درمانی، فضای ویژه کودکان، فضایی امن و شاد برای فرهنگ‌سازی و ترغیب بانوان به ورزش را دیگر مشکلات در این بخش ذکر کرد و ادامه داد: محدودیت فضای ورزشی بانوان، نبود پیست اسکیت و دوچرخه‌سواری بانوان از دیگر این مشکلات است.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های هفتگی ویژه بانوان اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز، اظهار کرد: سه روز در هفته ورزش صبحگاهی در محل پارک بانوان این شهرستان اجرا می‌شود و دو روز در هفته هم اجرای ورزش معلولان را در سالن ‎ های ورزشی شهرستان داریم.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش در مورد هیات‌های ورزشی فعال بانوان در شهرستان مهریز، گفت: ورزش‌های دو و میدانی، تنیس روی میز، ژیمناستیک، کاراته، والیبال، آمادگی جسمانی و بدمینتون، از جمله رشته‌های ورزشی فعال بانوان مهریزی است.

وی با ارائه عملکرد سال جاری اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز در بخش بانوان، تصریح کرد: این اداره در سال جاری برنامه‌های مختلف ورزشی در بخش بانوان اجرا کرده و تلاش می‌کند تا بیش‌ از پیش فرهنگ ورزش و سلامتی را در بین مردم به ویژه بانوان ترویج دهد.

این مسئول در مورد شاخص‌ترین این برنامه‌ها خاطرنشان کرد: برگزاری المپیاد زنان و دختران روستایی، همایش کوهنوردی بانوان در مناسبت ‎‎ های مختلف، برگزاری مسابقات والیبال و آمادگی جسمانی به مناسبت‌های مختلف و اعزام تیم در رده ‎ های سنی مختلف به مسابقات استانی، برگزاری چند دوره همایش پیاده‌روی ویژه بانوان و خانوادگی، شرکت مربیان ورزشی در همایش و کارگاه‌های برگزار شده در حوزه ‎ های مختلف، اجرای همایش ‎ های ورزش سالمندی و ورزش معلولین در چندین دوره از جمله این برنامه‏‏ها بوده است.

وی اجرای فاز دوم طرح ناهنجاری اسکلتی ویژه زنان و دختران روستایی در روستاهای شهرستان، اجرای چهار دوره جشنواره فراغت بانوان شاغل با ورزش و همچنین بانوان به صورت همگانی، برگزاری جشنواره‌های بازی‌های بومی محلی در روستاها، برگزاری جشنواره‌های ورزشی ویژه کودکان، میزبانی مسابقات تنیس روی میز چهارمین المپیاد دارالعباده را از دیگر فعالیت‌های ورزش بانوان در شهرستان ذکر کرد.

حسینی افزود: در سال جاری چند مرحله استعدادیابی در رشته‌های دومیدانی، هندبال و تنیس روی میز برگزار شده است.

مسئول ورزش بانوان شهرستان مهریز در پایان نیز ابراز امیدواری کرد که با افتتاح اولین پارک بانوان در شهرستان بستر مناسبی جهت شرکت هر چه بیشتر بانوان به ویژه در منطقه مزویرآباد در برنامه ‎ های ورزشی فراهم شود و با ایجاد فضاهای مناسب در محلات دیگر شهرستان نیز مکان فعالیت ورزشی بانوان به سهولت و با آرامش خاطر مهیا شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار