معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد یزد از افتتاح هشت مرکز نیکوکاری محله در شهرستان‌های یزد، ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز و خاتم در دهه فجر امسال خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 19 January 2019

غلامرضا مشعل چی بابیان اینکه کمیته امداد به عنوان نهاد مردمی با حمایت دولت و مشارکت مردم نیکوکار برای تأمین رفاه و آسایش نیازمندان تلاش می کند گفت: شعار مراکز نیکوکاری «مردم برای مردم» است.
وی اظهار داشت: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله و استفاده از توانمندی های مردمی از مزیت های مراکز نیکوکاری محله است.
وی بابیان اینکه تا پایان سال 97 چهار مرکز نیکوکاری دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود تصریح کرد: این نهاد از طریق تعامل و هم‌افزایی با مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری، خیران و مراکز اجتماعی و اقتصادی نسبت به ارائه خدمات هدفمند به محرومان و تأمین نیازهای آنان در بخش مسکن، جهیزیه، درمان، امور فرهنگی و آموزشی، اشتغال و اعطای وام قرض‌الحسنه اقدام می‌کند.
مشعل چی در ادامه به عملکرد مراکز نیکوکاری استان اشاره کرد و گفت: طی این مدت 9 میلیارد و 860 میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک شد که 12 درصد کمک‌ها به صورت نقدی، 44 درصد غیر نقدی (کالا) و 44 درصد به صورت خدمات مستقیم خیران و کمک‌های مبتنی بر نیاز محرومان بوده است.
هم‌اکنون 21 هزار و 552 خانوار نیازمند شامل 39 هزار و 621 نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار