اسناد بایگانی راکد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد توسط کارشناسان مرکز اسناد و کتابخانه ملی یزد ارزشیابی و تعیین تکلیف شد.
کد خبر: ۷۰۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 19 January 2019

«داود پاک طینت» سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از ارزشیابی وتعیین تکلیف 56 کارتن اسناد بایگانی راکد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد خبر داد و تصریح کرد: این اسناد مربوط به دوره زمانی 1319 تا 1390 هجری شمسی و شامل اسناد مکاتبات و درآمد و هزینه موقوفات و بقاع متبرکه است.

وی با اشاره به وظیفه این مرکز مبنی بر ارزشیابی و تعیین تکلیف اسناد بایگانی‌ های راکد ادارات و دستگاه‏‌های دولتی، گفت: اسناد و پرونده‌ها پس از ایفای نقش خود در زمان مقرر، از چرخه اداري خارج می‏‌شوند و در بایگانی‏‌های راکد ادارات نگهداری می‏‌شوند که این اسناد باید مطابق قانون سازمان اسناد ملي ايران، مورد ارزشيابي قرار گرفته و پس از تهیه صورت جلسه، جلسه انتقال اسناد و تایید مقامات ذیربط، به این مرکز منتقل شود.

به گفته پاک‎طینت، این اسناد پس از ورود به مرکز باید مراحل ضدعفوني، فهرست نویسی، آرشیو و اطلاع رسانی از طریق سامانه الکترونیکی (رسا) را بگذرانند تا زمینه استفاده پژوهشگران از این اسناد فراهم شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار