کارشناس برجسته رسانه و فضای مجازی:
کارشناس برجسته رسانه و فضای مجازی گفت: صاحبان پیام‌رسان‌های خارجی و موتور جستجوی گوگل بارها از اطلاعات شما نسخه پشتیبان می‌گیرند و با ثبت حریم خصوصی شما، در جهت اهداف خود مورد سوء استفاده قرار می‌دهند.
کد خبر: ۷۰۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 14 January 2019

مصطفی ضابط، یکشنبه‌شب ۲۳ دی‌ماه در کارگاه تخصصی آموزش سواد رسانه ای که به همت پایگاه تخصصی آفاق رسانه و سازمان فضای مجازی بسیج برگزار شده بود خاطرنشان کرد: امروز برخی برای حضور در پیام‌رسان‌های خارجی به دلیل صهیونیستی بودن ماهیت این پیام‌رسان‌ها، با دوگانگی عملکرد روبرو هستند.

وی عنوان کرد: ۷ نفر کلیددار اینترنت و موتور جستجوی گوگل، صهیونیستی هستند. در این کارگاه‌های آموزش سواد رسانه‌ای سعی داریم به مخاطبین آموزش دهیم که نه رسانه را کنار بگذارید و نه اینکه در تمام پیام‌رسان‌ها و رسانه‌ها عضو باشید. بلکه بااحتیاط و سواد رسانه‌ای از این رسانه‌ها استفاده کنید.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: رهبری که همواره در مورد فضای مجازی دغدغه مند هستند می‌گویند، به جریان رسانه‌ای دشمن در رادیو، تلویزیون، کانال‌های ماهواره‌ای، پیام‌رسان‌های خارجی که همگی تحت تسلط عوامل خارجی است به دیده سوءظن نگاه کنید؛ زیرا بی‌دلیل فضای رایگان مجازی در اختیار جبهه اسلام قرار نمی‌دهد.

ضابط بابیان اینکه دشمن در پی سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و محرمانه مردم است تأکید کرد: صهیونیست‌ها در پیام‌رسان تلگرام، گزینه‌ای با عنوان چت محرمانه قرار داده‌اند تا مردم اطلاعات مهم خود را در این بخش از تلگرام قرار دهند و مردم قطعاً این را نمی‌دانند. صاحبان پیام‌رسان‌های خارجی و موتور جستجوی گوگل بارها از اطلاعات شما نسخه پشتیبان می‌گیرند و حریم خصوصی شمارا ثبت می‌کنند و در جهت اهداف خود از آن استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلگرام در اختیار یهودیان روسی است. صهیونیست‌ها اینستاگرام را با 1 میلیارد دلار و واتساپ را با 19 میلیارد دلار خریداری کرده‌اند.، زیرا اهمیت دستیابی به اطلاعاتی که بین مردم ردوبدل می‌شود برای آن‌ها جنبه حیاتی دارد؛ زیرا با تحلیل شخصیت‌های افراد و ذائقه آنان، تحریم‌ها و فشارهای خود را تغییر و مدیریت می‌کنند.

مدیر مؤسسه خواجه‌نصیرالدین طوسی با اشاره به ۱۰ اصل آموزش سواد رسانه‌ای برای افزایش آگاهی و ضربه زدن به دشمن اظهار داشت: آمادگی برای جهاد در جنگ نرم، رعایت اخلاق، شرع و قانون در فضای مجازی، حفظ امنیت و حریم خصوصی، حضور آگاهانه و تاثیرگزار در این عرصه و شناخت بسترهای تبلیغ در فضای مجازی و کسب آموزش‌های لازم ازجمله اصولی است که توسط این کارگاه‌ها آموزش داده می‌شود.

ضابط با تأکید بر مشروعیت ندادن به فضای مجازی خارجی با حضور در این پیام‌رسان‌ها اظهار کرد: صاحبان پیام‌رسان‌هایی مانند وات ساپ، تلگرام و اینستاگرام صهیونیست‌ها هستند و در این فضا چه درگیر بی‌اخلاقی‌ها و گناهان شوی و یا برعکس، مشغول پاتک و ضربه زدن به دشمن باشی در هر دو صورت او برنده است؛ زیرا حضور در این پیام‌رسان به او منفعت می‌رساند. آدم غافل و ناآگاه، با بیسیم دشمن برنامه‌ریزی می‌کند. نباید در زمین دشمن بازی کنیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند، این کارزار حقیقی فکری به‌هیچ‌وجه به زیان ما نیست و به سود ما است افزود: با افزایش سواد رسانه‌ای خود می‌توانیم با استفاده از پیام‌رسان‌های امن داخلی به دشمن ضربه بزنیم. دشمن با تولیدات خود در این پیام‌رسان‌های خارجی، جوانان ما را برای دانستن حقیقت تشنه‌تر می‌کند و اگر ما از معارف اسلامی برای پاسخگویی به سؤالات جوانان و آگاهاندن آنان بهره ببریم، جوانان حتماً آن را می‌پذیرند؛ زیرا معارف اسلامی و الهی منطبق با فطرت آن‌ها است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار