امام جمعه یزد تأکید کرد؛
امام جمعه یزد با بیان این که حفاظ از نعمت های وظیفه تمام مردم است، خواستار افزایش توجه مردم نسبت به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی شد .
کد خبر: ۷۰۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 13 January 2019

آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جمع مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه در منطقه یک کشور در منابع طبیعی با بیان این که منابع طبیعی از نعمت‌های الهی است اظهار کرد: خدای متعال این منابع را در اختیار ما گذاشته و فرموده است که هر چه در آسمان و زمین است برای شما خلق کردم .

وی افزود: در نعمت‌های خدا به دو شکل می‌توان برخورد کرد که یکی از آن کفران است و دیگری هم شکر نعمت است؛ اگر نعمات را ضایع کرده و قدردان آن نباشیم کفران نعمت کردیم که نتیجه خوبی هم برای دنیا و آخرت بندگان خدا در پی ندارد ولی اگر برخورد شکرانه داشته باشیم و از آن به خوبی استفاده کنیم، شکر نعمت کردیم که نتیجه خوبی را در پی دارد .

امام جمعه یزد با بیان این که همه نعمت‌های الهی همگی در یک معجزه است که باید به خوبی به آن نگریست گفت: اگر به طبیعت بنگرید خواهید دید که نعمت‌های زیبایی خدای متعال به مناسبت ایام مختلف برای انسان فراهم آورده که نیاز است انسان‌ها به شکل مناسبی با آن برخورد کنند .

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: انسان‌ها باید از نعمت‌هایی که خدای متعال در اختیارشان گذاشته به بهترین شکل استفاده کنند نه اینکه کاری انجام دهند که برای انسان‌ها مضر باشد و سبب مشکلات عدیده‌ای برای فرد شود .

ناصری یزدی با اشاره به این که یکی از کارهایی که انسان‌ها امروزه انجام می‌دهند و سبب مشکلات بسیاری در کشور شده، آلوده کردن هوا است گفت: خودمان با دست‌های خودمان کاری را انجام می‌دهیم که مشکل برایمان پیش بیاید و با این کار افراد دیگر را نیز با مشکل روبه‌رو کردیم .

این مسئول در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ منابع طبیعی افزود: نیاز است که آگاهی به مردم برسند که آنها نیز نسبت به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی حساسیت داشته و متوجه باشند که یکسری از فعالیت‌های خودمان است که سبب از بین رفتن منابع طبیعی شده و در پی آن آلودگی‌های بسیاری را به وجود آورده است .

امام جمعه یزد با بیان این که نباید نشست و خشکسالی‌ها را تماشا کرد ادامه داد: باید دید که چرا خشکسالی شده است زیرا اگر به خوبی به آن پرداخته شود مشخص می‌شود که عوامل این رخداد مربوط به عوامل طبیعی است .

وی در پایان گفت: گاهی مواقع گناهان و معصیت‌هایی که ما انجام می‌دهیم سبب می‌شود که نعمت‌های خدا از ما دریغ و شرایط رسیدن نزولات آسمانی به ما کمتر شود زیرا اعمال و رفتارمان در زمین بر روی نعمت‌هایی که به ما می‌رسد، اثرگذار است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار