مدیرکل دفتر آموزش‌های کارو دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمند سازی و توسعه آموزش کارآفرینی برای همه دوره‌های تحصیلی اجرا می‌شود
کد خبر: ۷۰۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 13 January 2019

سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش افزایی، توانمندسازی و هم افزایی در ادارات آموزش و پرورش و توسعه آموزش کارآفرینی برای همه دوره‌های تحصیلی اجرا می شود.

آذرکیش افزود: امروز هشتاد نفر از روسای ادارات فنی و حرفه‌ای و کاردانش، تکنولوژی و گروه‌های آموزشی کشور درهمایشی دو روزه گرد هم جمع شدند تا مراحل آماده سازی و دانش افزایی این طرح تبیین شود.

وی ادامه داد: در این همایش از کتاب راهنمای اجرای طرح آموزش همراه با تولید رونمایی شد.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: این کتاب از برنامه‌های کیفیت بخشی برنامه‌های آموزشی مهارتی برای هدفمند کردن آموزش هاست تا دانش آموزان بتوانند این آموزش‌ها را به تولید و فروش برسانند.

آذرکیش افزود:آموزش روش‌های نوین کارآفرینی در آموزش و پرورش، ارائه طرح‌ها و برنامه‌های دفتر‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از برنامه‌های این همایش است.

وی ادامه داد: بیش از ۷ هزار هنرستان در کشور فعالیت می‌کنند که چهار هزار و ۴۰۰ نفر در شاخه کار و دانش و دو هزار و ۵۰۰ نفر هم در هنرستان فنی و حرفه‌ای مشغول تحصیلند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش‌های مهارتی در چهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی وهنر است گفت: بیش از ۹۳۰ هنرجو در بیش از ۲۰۰ رشته مهارتی در حال آموزش هستند که از این تعداد ۱۶۰ رشته مهارتی در شاخه کار و دانش و ۴۱ رشته تحصیلی در شاخه فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

حسینی مقدم مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش هم گفت: در حال حاضر ۴۵۰ هزار هنرجو در شاخه فنی و حرفه‌ای کشور درحال تحصیل اهستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار