معاون عمراني استاندار يزد خواستار شد؛
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد با بیان این که حفاظت از محيط زيست باید به فرهنگ عمومي تبدیل شود گفت: ورود جدي شهرداري‌ها در مديريت و ساماندهي پسماندهای صنعتی و غیر صنعتی استان ضروری است.
کد خبر: ۷۰۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 12 January 2019

«محسن صادقيان» در بازدید از محل تخليه پسماندهاي شهر يزد و زارچ ورود جدی شهرداری و دستگاه‌های اجرایی موثر در این حوزه را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد:‌ ساماندهي پسماندهاي صنعتي و غيرصنعتي در استان ضروری است.

وی افزود: وضعيت فعلي استان در مسائل زيست محيطي از جمله آلودگي آب و هوا، محيط هاي ناپاک بدليل تخليه نخاله و زباله‌ها مناسب نيست و ساماندهي اين موضوع نياز به بررسي، تامل دقيق‌تر و همكاري تمام دستگاه‌هاي دولتي و مردم دارد .

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد در ادامه تبدیل حفاظت از محیط زیست به فرهنگ عمومی را از جمله ضرورت های اجرایی در مدیریت شهری دانست و گفت:‌ عدم توجه به مشکلات زیست محیطی چالش‌های جدی برای زندگی روزمره افراد جامعه ایجاد می‌کند.

صادقیان با بیان این که لازمه يک زندگي بهتر، رعايت ملاحظات زیست محیطی توسط همه مردم، صنعتگران و مسئولان دولتی است، تصریح کرد: محل‌های مختلفی برای تخلیه پسماندهای صنعتی، زباله های شهری و نخاله‌های ساختمانی در استان وجود دارد که به علت عدم برنامه‌ريزي مناسب در سالهای گذشته، اين محل‌ها وضعيت بسيار نابساماني پیدا کردند.

این مسئول افزود: تخلیه نادرست فاضلاب، نخاله‌هاي ساختماني و زباله‌های صنعتی، آتش سوزی در آنها و ایجاد آلودگی و دود، جمع شدن حیوانات و پرندگان، احتمال وقوع بیماری‌های مرتبط انسان و حیوان از جمله چالش‌های زیست محیطی و اجتماعی ناشی از عدم ساماندهی پسماندهای یزد است.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد در پایان تأکید کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه شهرداری ها باید تلاش کنند و طبق برنامه‌هایی که در کارگروه هاي پسماند و امور زیربنایی اعلام می‌شود تمام توان خود را بکار گیرند تا با اجراي برنامه هاي کوتاه و بلند مدت بتوان ساماندهي اين موضوع را در استان شاهد بود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار