امام‌جمعه موقت مهریز:
امام‌جمعه موقت مهریز با اشاره به سخنان اخیر رهبری گفت: دشمنان ما در طول 40 سال گذشته برای از بین بردن نظام حق گو و الهی جمهوری اسلامی تلاش کردند اما به نتیجه نرسیدند؛ اما همچنان بر دشمنی و فتنه‌انگیزی اصرار دارند و این مصداق حماقت آن‌ها است.
کد خبر: ۷۰۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 12 January 2019

حجت‌الاسلام اصغر زارع با اشاره به پنج‌شنبه دهم جمادی‌الاولی، که بنا بر گواهی تاریخ سالروز وقوع جنگ جمل است خاطرنشان کرد: سلسله‌جنبان این جنگ طلحه و زبیر بودند که از اصحاب پیامبر به شمار می‌رفتند که برای منافع شخصی و متاع دنیا، یکی از همسران پیامبر(ص) را برای جنگ با امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) فریب دادند و این جنگ با کشته شدن طلحه و زبیر و افراد بسیاری و شکست شترسوار جنگ یعنی همسر پیامبر(ص) پایان یافت.

وی تأکید کرد: اگر طلحه و زبیر که از نزدیکان پیغمبر اسلام بودند، درد دین داشتند، به مال و مقام وزندگی چندروزه دنیا طمع نداشتند، ناموس پیغمبر را وارد این فتنه نمی‌کردند و جان خود و هزاران نفر را به خطر نمی‌انداختند. ملت ایران باید هوشیار باشد. امروز نیز عده‌ای در داخل کشور، برای مقاصد دنیوی فتنه به پا می‌کنند و بعد از انقلاب، فتنه سال ۸۸، بزرگ‌ترین فتنه بود زیرا توسط سیاستمداران داخلی و خارجی طراحی شد و افراد پیاده‌نظام دشمن نیز به خیابان‌ها ریختند و به آبروی اسلام و نظام در سطح جهان لطمه وارد کردند.

امام‌جمعه موقت مهریز بابیان اینکه مردم بصیرت داشته باشند و فریب ظاهر و لباس شخصیت‌هایی که در نظام مسئولیت داشته یا دارند را نخورند افزود: دشمنان دین اسلام همواره نقشه‌های شوم کشیدند و فتنه‌ها برپا کردند. ترور، کودتا، تحمیل جنگ و با کمک عناصر داخل نظام در وضع تحریم و ایجاد شکاف و دودستگی در کشور تلاش کردند نظام مقدس جمهوری اسلامی که می‌خواهد نام و اندیشه خدای یکتا در این حکومت پیاده شود و مجری قوانین الهی است زمین بخورد؛ اما به حول و قوه الهی محاسباتشان اشتباه و نقشه‌هایشان غلط از آب درآمد و عوامل آن‌ها در برپایی فتنه مانند مهره سوخته اثر خود را از دست دادند و مردم دیگر به آن‌ها توجه نمی‌کنند.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای در مورد سران آمریکا عنوان کرد: مصداق سخنان رهبری که فرمودند عده‌ای سران آمریکا را دیوانه می‌نامند اما بنده می‌گویم احمق هستند، این است که ترامپ درحالی‌که شکست‌خورده است و نیروهای نظامی آمریکا را از سوریه خارج کرده است، به‌تازگی تصمیم گرفته است مجدد نیروهای خود را از جنوب وارد این کشور کند.

زارع تأکید کرد: مظهر حماقت، حمار است که در قرآن به آن اشاره‌شده است. حضرت امام صادق(ع)، رئیس مکتب شیعه نیز فرمودند خدا را شکر که خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها آفریده است. حمار اگر یک‌بار پایش در چاله فرورود دیگر از آن مسیر عبور نمی‌کند؛ اما عجیب است که دشمنان احمق ما بارها و بارها در طی این ۴۰ سال علیه نظام و حکومت اسلامی و ملت شهیدپرور و مقاوم این کشور تاختند و به هر وسیله‌ای آن‌ها را تحت‌فشار قراردادند و به نتیجه نرسیدند؛ اما درس عبرت نگرفتند و همچنان بر دشمنی و جنایت‌های خود پافشاری می‌کنند.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود با گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت زینب (س) در روز شنبه ۲۲ دی‌ماه برابر با پنجم جمادی‌الاولی و تبریک به پرستاران شهرستان مهریز گفت: حضرت زینب (س) که نام ایشان یادآور واقعه جان‌سوز کربلا و خطبه‌های کوبنده او و رسوایی یزید و یزیدیان است، اسوه کامل صبر و بصیرت هستند و در طول این واقعه و سفر به شام و در بازگشت از کودکان وزنان و زخمی‌ها پرستاری می‌کرد و در عین مراقب بود، واقعه عاشورا و ظلم و جفایی که روا داشته شد به انحراف و فراموشی سپرده نشود.

تشکیل شورای انقلاب در ۲۴ دی‌ماه سال ۵۷ و قبل از فرار شاه توسط امام خمینی (ره) که مقدمات برپایی حکومت اسلامی بود ونیز شهادت سید مجتبی نواب صفوی از گروه فدائیان اسلام را گرامی داشت.

در پایان این مراسم عبادی سیاسی، از دانش آموزان شرکت‌کننده در نماز جمعه و برندگان مسابقه حماسه ۹ دی نیز توسط مسئولین حاضر در مسجد جامع تجلیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار