امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم پرهیز از روحیه طاغوتی و اشرافی گری در بین مسئولان گفت: مردم انتظار دارند که با مسئولان بی‌ادب برخورد شود.
کد خبر: ۷۰۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳ 12 January 2019

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، بابیان روایتی از حضرت امام جعفرصادق (علیه‌السلام) گفت: شیعیان در هنگام نماز، حفظ اسرار و با مال و ثروت امتحان می‌شوند.
وی، فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) و روز پرستار را تبریک گفت و افزود: بیماران، بیش از دارو و درمان به ملاطفت، مهر، محبت و ابراز دلسوزی نیاز دارند.
امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: رفتار و برخورد یک پزشک و پرستار در روحیه مریض و اطرافیان او تأثیرگذار است. پرستاران باید همه مریض‌ها را مانند فرزند و اقوام خود فرض کنند و هرچه می‌توانند به آن‌ها رسیدگی کنند. پرستاران عزیز اگر در مسائل کاری خود مشکلاتی دارند نباید موجب شود که فقط به خاطر امور مادی از خدمت به بیماران دریغ کنند.
وی گفت: به فرموده پیامبر گرامی اسلام؛ کسی که برای برآورده شدن نیاز مریضی تلاش کند مانند روزی که به دنیا آمده است از همه گناهانش پاک می‌شود. خدمت به بیماران چنین اثری دارد.
شاکر افزود: مردم هم باید در قضاوت انصاف داشته باشند. در هر قشر و رشته‌ای ممکن است که افرادی کوتاهی کنند اما این بی‌انصافی است که عملکرد آن‌ها را پای همه حساب کنند و از همه آن قشر بدگویی کنند.
خطیب نماز جمعه اردکان در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید نواب صفوی و فدائیان اسلام اظهار داشت: این شهدای عزیز از پیشگامان تشکیل حکومت اسلامی بودند و آرزوی آن‌ها برپایی حکومت اسلامی بود. امروز حکومت اسلامی به‌صورت یک امانت در اختیار ماست و باید قدرشناس باشیم.
وی گفت: اگر مشکلاتی هم وجود دارد برای حل مشکلات تلاش کنیم و خدای‌ناکرده اهل ناسپاسی نباشیم. به حرف کسانی که گاهی درراه تضعیف این حکومت اقدام می‌کنند گوش نکنیم.
شاکر به بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم قم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار در رابطه با جایگاه حکومت اسلامی و کشور ما در دنیا سخنان مهمی داشتند. ایشان گفتند که؛ تحریم‌های بی‌سابقه‌ای از جانب دشمنان برعلیه جمهوری اسلامی ایران به خاطر اینکه ملت ما شعار استقلال و آزادی سر دادند و این منطقه امن و پر ثروت را از دست استکبار پس گرفتند اعمال‌شده است اما ملت ما نیز در برابر این تحریم‌های بی‌سابقه شکست بی‌سابقه‌ای به استکبار و آمریکا خواهد داد.
وی افزود: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری این بود که مردم و مسئولین می‌توانند این تحریم‌ها را مانند دوران جنگ تحمیلی صد درصد به نفع کشور و ملت تمام کنند. چراکه اساساً در سختی‌ها و مشکلات، استعدادها شکوفا می‌شود و ظرفیت‌ها و قدرت‌های نهفته یک ملت آشکار می‌شود. ما می‌توانیم از این تحریم‌های بی‌سابقه استفاده کنیم و خودمان را در دنیا به‌حداعلا برسانیم و بتوانیم در برابر استکبار ایستادگی کنیم. تاکنون محاسبات آمریکا بدون نتیجه بوده است و در آینده هم این‌گونه خواهد بود.
امام‌جمعه اردکان گفت: از دیگر تأکیدات مقام معظم رهبری این بود که مسئولان قدر نعمت خدمت به مردم را بدانند و از این فرصت استفاده کنند و از روحیه اسراف، اشرافی گری و رفتارهای طاغوتی بپرهیزند. مردم نیز از مسئولان این انتظار رادارند که آن‌ها اهل اسراف، ریخت‌وپاش نباشند.
وی افزود: یکی از روحیات طاغوتی که در برخی از مسئولین وجود دارد این است که می‌گویند هرچه من می‌گویم، هرکه من می‌گویم ولو خلاف شرع و قانون باشد. این روحیه طاغوتی و خودبرتربینی است.
شاکر گفت: مردم ما انقلاب کردند که خودشان بتوانند انتخاب کنند و چنین مسئولان بی‌ادبی بالای سرشان نباشد. مردم انتظار دارند که با این‌گونه مسئولان برخورد بشود. همه باید رعایت کند و با مردم و سایر مسئولان باادب حرف بزنند و مصالح مردم را در نظر بگیرند.
وی در پایان اظهار داشت: باید قدر این نظام و امنیت را بدانیم و شکرگزار آن باشیم. در هرجایی هستیم به‌گونه‌ای عمل کنیم که شرمنده خون شهدا و ایثارگران نباشیم و بتوانیم پرچم این انقلاب را با دست باکفایت مقام معظم رهبری به دست صاحب اصلی‌اش حضرت ولی‌عصر (عج) بدهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار