مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد:
حجت الاسلام گرجی با اشاره به برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همزمان با برگزاری برنامه های بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی، ششمین جشنواره کشوری « روح خدا» به میزبانی یزد برگزار می شود.
کد خبر: ۷۰۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 10 January 2019

« حجت الاسلام مصطفی گرجی» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: پایگاه مسجد یکی از زیباترین ابتکارهای جامعه اسلامی در عصر پیامبر به شمار می‌رود که این بنای معنوی برای تشکیل جامعه اسلامی نهادینه شده است.

وی افزود: مسجد پایگاه همه تصمیم گیری‌های مهم جامعه اسلامی است، افزود: اگر مسجد آن کیفیت واقعی خود را پیدا کند و مدیریت محتوایی و معنوی که بر دوش امام جماعت است، خردمندانه و عاشقانه انجام شود هزینه‌های زیادی از دوش جامعه بر می‌دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد گفت: پازل مدیریت مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است باید بیش از پیش به آن توجه داشت.

حجت الاسلام گرجی مدیریت صحیح هیأت امنای مساجد را از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای نقش آفرینی درست و کامل مسجد دانست و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری یکی از شاخص‌ترین بازوهای نقش آفرینی مساجد در جامعه اسلامی است.

گرجی، کانون‌های فرهنگی هنری را یکی از شاخص‌ترین بازوهای نقش‌آفرینی مساجد در جامعه دانست و تصریح کرد: استفاده بهینه از فضای مجازی برای ترویج و نهادینه کردن بیش‌ازپیش آموزه‌های دینی و اسلامی امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است؛ چنانچه بحث مساجد مجازی یکی از بایدهای عصر امروز به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه‌های کانون فرهنگی هنری مساجد استان در دهه فجر سال جاری، عنوان کرد: طرح کشوری آواها و نغمه‌های بچه‌های مسجد با حضور هزار و ۴۰۰ نفر از بچه‌های مسجد یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این راستاست که قرار بر این شده تا این گروه در پنج نقطه استان مستقر و همخوانی داشته باشند.

وی بیان داشت: کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در سال جاری به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی درصدد است تا سونامی شعر و سرودهای انقلابی را در دستور کار خود قرار دهد و همچنین در سال جاری سرود ملی کانون مساجد در تمام استان‌های کشور رونمایی می‌شود؛ همچنین برگزاری شب‌شعر انقلاب، برگزاری ششمین جشنواره کشوری روح خدا و طرح سینمای انقلاب نیز مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقدامات تدوین شده در کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان یزد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، برگزاری طرح کشوری شنبه‌های کتاب‌خوانی در مساجد و برگزاری نشست تخصصی انقلاب اسلامی به روایت هنر با حضور هنرمندان متعهد و انقلابی از نسل دیروز، امروز و فردا را ازجمله برنامه‌های شاخص کانون فرهنگی هنری مساجد در دهه فجر عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری طرح کاروان دانایی (طرح ابتکاری کانون مساجد یزد) و برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در تاریخ جمعه پنج بهمن‌ماه سال جاری، از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

گرجی از تعداد عضویت ۴۲ هزار نفر در ۸۱۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان یزد خبر داد و تأکید کرد: برای تمامی اعضای کانون مساجد کارت عضویت چندمنظوره اعتباری و فرهنگی صادر می‌شود.

حجت الاسلام گرجی بیان کرد: امسال با توجه به چهلمی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره کشوری « روح خدا» برای ششمین دوره به میزبانی یزد برگزار می شود که علاقمندان در سراسر کشور می توانند در این جشنواره شرکت کنند و در این راستا نیز می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت «www.roohkhoda.ir» مراجعه کنند.

این مقام مسئول، پراکندگی فعالیت مساجد را از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات حوزه نقش‌آفرینی مساجد برشمرد و اذعان کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد زیر نظر دبیرخانه، ائمه جماعت زیر نظر سازمان تبلیغات و خادمین مساجد زیر نظر اوقاف ارائه خدمت می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: امروزه بایستی در حوزه فرهنگ دینی اقدامات جدی‌تری صورت گیرد و ضروری است که در این راستا نگاه‌های جدیدتری حاکم شود که با حفظ اصول و اساس‌های دینی نگاه‌هایی ارائه شود تا با این مهم روح معنوی و دینی در جامعه حاکم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار