همایش معرفی صبحانه سالم روز چهارشنبه با همکاری آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان در مدرسه بنت الهدی این شهر برگزار شد .
کد خبر: ۷۰۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 10 January 2019

این همایش با هدف آشنایی دانش آموزان با صبحانه مفید و سالم به منظور ایجاد تمرکز و نشاط تحصیلی برگزار شد .
رئیس اداره آموزش و پرورش اردکان در حاشیه برگزاری این همایش با بیان اینکه مصرف غذاهای سنتی همراه با شادی و نشاط در دانش آموزان مکمل همدیگر و زمینه جامعه اسلامی سالم را مهیا می کند تصریح کرد: مربیان و خانواده های دانش آموزان سفره های ساده را در مدارس پهن می کنند تا الگوی غلطی که در خانواده ها حاکم شده است تغییر یابد و سبک زندگی نیاکان ما که غذای سالم مصرف می کرده اند جایگزین شود .
محمد اشرفیان افزود: این همایش به مناسبت نهمین پویش ملی تغذیه سالم و با رویکرد استفاده از غذاهای سنتی در بین دانش آموزان همراه با تحرک بدنی ، ورزش و اجرای برنامه های شاد برگزار شده است .
وی گفت: مجریان این آیین، سفیران سلامت هستند که پیام های بهداشتی و نکات تغذیه سالم را یاد می گیرند و در جامعه فرهنگ سازی می کنند تا مردم به غذاهای سالم برگردند و از غذاهای ناسالم که باعث فراگیر شدن بیماری های غیرواگیر دار در جامعه شده است جلوگیری شود .
این مسئول با بیان به اینکه با این روند امید است جامعه ما به نسلی پویا و شاداب دست پیدا کند گفت: این حرکت ها زمینه ساز رسیدن به گام های بلند و توسعه کشور است.
در این همایش که با حضور فرماندار اردکان و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد دانش آموزان با اجرای برنامه های شاد و مفرح ، از صبحانه سالم تغذیه کردند .
18 هزار دانش آموز در اردکان مشغول به تحصیل هستند .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار