معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری اردکان گفت: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کتاب وکتابخوانی در بین مسئولان و کارکنان ، نشست معرفی کتاب در ادارات با همکاری اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان آغاز شد .
کد خبر: ۷۰۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 10 January 2019

رقیه کرمانیان در جمع رئیس و کارکنان اداره تبلیغات اردکان افزود: به منظور رغبت و انگیزه به مطالعه کتاب در بین مردم ، خواندن کتاب ها را از خودمان شروع کرده ایم .
وی اضافه کرد: خواندن کتاب توسط مسئولان یک نهضت است که باید فراگیر شود .
معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه باید زمینه راغب شدن افراد به مطالعه کتاب را فراهم کنیم تصریح کرد: کتابداران این شهرستان با حضور در دیگر ادارات و اماکن عمومی با ترویج فرهنگ مطالعه مفید برافزایش سطح آگاهی و دانایی اقشار مختلف جامعه تاثیر گذار هستند.
کرمانیان اظهار داشت : باید نسل جدید به سوی کتاب و کتابخوانی سوق یابد و یکی از راه های آن هم ترویج احترام به کتاب، نویسندگان و قدردانی از اهل قلم است که باید جامعه به تدریج به چنین رشدی رسیده و قدر خادمان فرهنگ مکتوب را بداند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی عمرانی فرمانداری اردکان نیز با اشاره به اینکه کتاب سنگر مهم برای حفظ هویت فرهنگی ماست افزود: کتاب واقعیت ها را برای ما به ارمغان می آورد .
علیرضا جدیدی گفت: نیاز به کتاب یک نیاز قطعیست و باید همیشه تداوم داشته باشد .
وی پیشنهاد کرد که پنج شنبه های آخر هر ماه مسئولان شهرستان به کتابخانه ها مراجعه کنند و در برابر اقشار مختلف جامعه کتاب بخوانند .
معاون فرماندار از تمام روحانیون و کسانی که با مردم در ارتباط هستند درخواست کرد که کتاب خوب را به آنها معرفی کنند و در راه فرهنگ سازی مطالعه کتاب و کتابخوانی گام بردارند .
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان نیز در ادامه به جایگاه و اهمیت کتاب در جامعه پرداخت و افزود: این ارگان دارای کتابخانه هست و در نظر دارد که از عموم مردم برای مطالعه کتاب در این مکان دعوت به عمل آورد .
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین حاجی اسماعیلی اظهار داشت : جامعه باید به سمتی برود که افراد آن نسبت به کتاب ومطالعه احساس نیاز واقعی نماید.
وی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی بر روی رفتار وگفتار انسان ها تاثیر گذاشته و ارزش معنوی آن ها را بیشتر می کند ادامه داد: هر چند سرعت رسانه ها و فضای مجازی در زندگی انسان بسیار زیاد است اما نمی تواند جایگزین کتاب شود.
در پایان این نشست اشرف تقدیری کارشناس فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی اردکان به معرفی کتاب آذرخشی بر تاریکی به منظور بزرگداشت قیام 19 دی ماه پرداخت .
هشت کتابخانه عمومی شهری و 6 کتابخانه عمومی روستایی در سطح شهرستان اردکان مشغول به فعالیت هستند و به بیش از 6500 عضو خدمت رسانی می کنند.
در کتابخانه های اردکان 150 هزار جلد کتاب موجود است .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار