جلسه مدیریت بحران شهرستان اشکذر با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، فرماندار و سایر اعضا در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 10 January 2019

محمدعلی شاه حسینی فرماندار اشکذر با تاکید بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مواقع بحرانی گفت: لازم است بین دستگاه‌های اجرائی پیش از بحران‌ها هماهنگی‌های بین بخشی انجام شود تا در هنگام بروز بحران نهایت کارایی را در مواجهه با حوادث داشته باشند.

شاه حسینی به خشکسالی‌های اخیر که منجر به وارد شدن خسارت به کشاورزان شهرستان شده اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۲۲ پرونده به کارگروه استمهال تسهیلات بانکی شهرستان ارسال شده که مرتبط با پنج بانک عامل بوده و ۱۸ مورد آن توسط اعضای کارگروه شهرستانی مورد تایید قرار گرفته و به مراجع ذیربط جهت انجام مراحل بعدی ارجاع شده است.

وی تجهیز و خرید لوازم و ادوات آتش نشانی را یکی از مشکلات ایستگاه‌های آتش نشانی شهرستان عنوان کرد و بر رفع این مشکل با همکاری مجموعه مدیریت بحران استانداری تاکید کرد.

استان یزد معین ۱۰ استان هم جوار و هم چنین منطقه ۱۳ تهران

هادی هادی نسب مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد با بیان اینکه آموزش مدیران در سراسر استان به عنوان اولویت این مدیریت با جدیت در حال پیگیری است، بیان کرد: سال گذشته همایش آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران غدیر ۳ ویژه مدیران استان در شهرستان بافق برگزار شد و در سالجاری نیز دومین دوره آن هفتم و هشتم اسفند ماه به میزبانی شهرستان اشکذر برگزار می‌شود.

هادی نسب بر ضرورت برنامه ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت نیرو‌ها و امکانات منابع استان معین براساس نیاز‌های مناطق آسیب دیده در زمان مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: استان یزد در حال حاضر به عنوان معین ۱۰ استان هم جوار و هم چنین منطقه ۱۳ تهران به شمار می‌رود، لذا هم افزایی کامل مدیران استانی جهت امدادرسانی در زمان طلایی و ساعات اولیه وقوع حوادث بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تجهیز و خرید ادوات آتش نشانی در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر در قالب ماده ۱۰ و ۱۲ به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور واگذار شده است که مسئولان شهرستانی باید جهت تجهیز ایستگاه‌های شهرستان از این طریق پیگیری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری به ابلاغ دستورالعمل جدید در زمینه استمهال تسهیلات بانکی به فرمانداری‌های استان خبر داد و گفت: بر این اساس فرمانداران به عنوان روسای کارگروه شهرستانی امهال و میزان خسارت دیدگان از حوادث که وام کشاورزی دریافت کردند را مشخص و به مدیریت بحران استانداری اعلام تا مطابق با میزان اعلام شده به مراجع ذیربط انتقال یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار