معاون فرماندار مهريز با اشاره به نقش خشكسالي در مهاجرت روستاييان و افزايش آن در فصول سرد سال، از نصب دوربين‌هاي نظارتي در برخي روستاهاي اين شهرستان براي حفظ امنيت آنها خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ 09 January 2019

«محمد زارع» بزرگ‌ترین چالش در روستاهاي مهريز که از حد بحران نیز فراتر رفته است را موضوع خشکسالی خواند و بيان كرد: متاسفانه هر هزینه و اقدامی كه تاكنون در این زمینه انجام شده جوابگوی خسارت‌های وارده به روستاها و کشاورزی و باغات روستاييان نبوده و خشک شدن منابع آبی روستاها مهمترين عامل مهاجرت روستاييان بوده است.

وي با بيان اين كه خوشبختانه شهرستان مهريز از لحاظ جذب تسهیلات برای اشتغال پایدار در روستاها جزو رتبه‌های نخست کشور است، گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان روستایی باعث مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان از شهرها شده و هر چند خشکسالی عامل کمرنگ شدن کشاورزی در روستاهاست اما ایجاد اشتغال پایدار در زمینه‌ي دامداری، صنایع‌دستی و گردشگری در روستاها مورد استقبال قرار گرفته و موجب اشتغال‌زایی شده است .

وي در همين رابطه با بیان این که تاكنون ۱۱ اقامتگاه بومگردی در شهرستان مهریز ایجاد شده است، عنوان کرد: حدود ۸۰ درصد از بوم‌گردی‌هاي شهرستان يعني تعداد هفت مورد از آنها در روستاها مستقر هستند كه از جاذبه‌های طبیعی و تفرجگاهی و پتانسیل‌های جذب گردشگر در روستاها بهره می‌گیرد .

معاون فرماندار مهریز در پايان خاطرنشان كرد: البته اسکان پاره‌ وقت گردشگران و مهاجرت روستاییان به ‌ویژه در فصول سرد، موجب ایجاد ناامنی در روستاها می‌شود لذا در برخی از روستاها براي حفظ امنیت اقدام به نصب دوربین‌های نظارتی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار